بارش پراکنده و رعدوبرق در سواحل دریای خزر / منتظر کاهش نسبی دما در نقاطی از کشور باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دو روز آینده در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر امروز در جنوب فارس و غرب هرمزگان، افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی افزود: روز یکشنبه با نفوذ مجدد جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و و در دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، وزش باد و گاهی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر، غرب اردبیل و شمال خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و در پنج روز آینده وزش باد به نسبت شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور ادامه دارد.

ضیائیان گفت: در سه روز آینده در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه، سواحل دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین طی پنج روز آینده شرق عمان و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار صبحگاهی، از بعدازظهر وزش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۱۹ است و در روز _شنبه بیست‌وششم شهریورماه_ نیز صاف و غبار صبحگاهی، اوایل شب وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۱۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 687574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.