آماده‌باش ۱۵۰ تیم امدادی و خدماتی اصفهان در تعطیلات پایانی ماه صفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تعطیلی پایان هفته جاری به منظور پیشگیری از رخداد حوادث و اجرای طرح‌های ایمنی در هیئت مذهبی، مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، حسینه‌های استان و محورهای مواصلاتی مشهدالرضا در ایام آخر ماه صفر، حدود تیم ۱۵۰ امدادی و خدماتی در آمادگی کامل قرار دارند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر استقرار نیروهای امدادی و خدماتی تا اتمام مراسم مذهبی در میادین اصلی و مسیرهای پرتردد شهرهای استان اصفهان، اظهار کرد: این تیم‌ها متشکل از عوامل آتش‌نشانی، نیروهای فنی شرکت‌های آب، گاز و برق، مرکز بهداشت، پلیس راه و راهور، جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های اورژانس در مناطق مختلف شهرها و میسر جاده‌ها با آموزش‌های لازم مستقر هستند.

وی درباره آمادگی کامل ۱۵۰ تیم امدادی و خدماتی اصفهان، افزود: با تعطیلی پایان هفته جاری در ایام آخر ماه صفر، تعداد مسافرت‌ها، زیارت بقاع متبرکه در سطح استان به ویژه مسیرهای امامزاده آقاعلی‌عباس و محورهای مواصلاتی مشهدالرضا، افزایش پیدا خواهد کرد که رعایت دستورالعمل‌های لازم به منظور کنترل و اصول ایمنی مسیر جاده‌ها به تمام تیم‌های امدادی، ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: رعایت کامل کنترل و اصول ایمنی نحوه اتصال برق به ویژه اتصالات برق اضطراری، پیش‌بینی ورود و خروج سریع و آسان به ویژه خردسالان و بانوان در مواقع اضطراری از مراسم مذهبی، پیشگیری از آلودگی هوا در محل مراسم عزاداری با حضور جمعیت کثیر مردم، پیش‌بینی نصب کپسول آتش‌نشانی مناسب و تجهیزات اطفای حریق در محل عزاداری، رعایت سه متری حریم شبکه‌های برق در محل از جمله دستورالعمل ابلاغ شده به هئیت‌های مذهبی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: این پایگاه‌ها با استقرار در جاده‌ها برای تأمین آب‌رسانی و اتصالات برق پایدار موکب‌های مذهبی، کنترل ترافیک برای پیشگیری از رخداد حوادث آماده هرگونه خدمات‌رسانی هستند.

وی درباره توصیه‌های ایمنی ملزومات و تجهیزات مصرف برق در زمان‌های برگزاری مراسم مذهبی، گفت: لزوم معرفی تجهیزات تابلوهای برق دارای برچسب، عدم ارتباطات وسایل برق با مصارف آب مانند آب سردکن‌ها و کلیدهای برق عمومی، خودداری استفاده از لامپ‌های برق ولتاژ بالای خطرآفرین بدون حباب و حفاظ مناسب، لزوم استاندارد فیوز برق، رعایت فاصله متناسب سیم‌ها، اتصالات و ادوات برقی از مواد و وسایل قابل اشتعال مانند پرچم و پلاکارد و امتناع جدی از گرفتن انشعاب برق از تیرهای برق از مهم‌ترین توصیه‌ها است.

شیشه‌فروش ادامه داد: تلفن‌های سه شماره‌ای ۱۹۴ شرکت گاز، ۱۲۱ برق، ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی در مدت تعطیلات پایانی ماه صفر، برای ارائه مشورت برای هیئت‌های مذهبی و مردم در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از تصادفات به علت خطای انسانی ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی، رعایت نکردن اصول ایمنی راهنمایی و رانندگی است، افزود: رانندگان باید به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس در جاده‌ها توجه و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا با مراعات سرعت مطمئنه جهت پیشگیری از تصادفات، گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه رانندگان وسایل نقلیه، به منظور تجدید قوا، برای تداوم مسیر باید پس از دو ساعت رانندگی در مجتمع‌های خدمات رفاهی سطح جاده‌ها استراحت کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت اصول ایمنی رانندگی و مقررات راهنمایی در شهر، روستا و جاده‌ها باید دقت کنند که حادثه‌ای ایجاد نکنند، چرا که حادثه‌های رانندگی اثرات زیانباری برای بازماندگان و مجروحان دارد.

کد خبر 687410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.