آخرین آمار مطالبات مراکز درمانی / متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان و صندوق بازنشستگی، گفت: طی هفته‌های اخیر چندین نشست مشترک با اعضای کمیسیون‌های تلفیق و اجتماعی مجلس برای طرح مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان برگزار شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق بازنشستگی کشوری، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از مدیران ستادی این صندوق با تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان و صندوق بازنشستگی، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر چندین نشست مشترک با اعضای کمیسیون‌های تلفیق و اجتماعی مجلس برای طرح مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان از جمله تکلیف شدن اجرای ماده ۸۵ به دستگاه‌های اجرایی و متناسب‌سازی حقوق برگزار شده است.

وی افزود: افزون بر برگزاری نشست مشترک، دیدارهای جداگانه‌ای با نمایندگان عضو این کمیسیون‌ها و سایر نمایندگان اثرگذار مجلس برگزار شد و در تمام این نشست‌ها، نمایندگان بر حمایت از خواسته‌های بازنشستگان و اجرای ماده ۸۵ و متناسب‌سازی تاکید کرده‌اند که امیدواریم این همراهی‌ها، خود را در صحن علنی هم نمایان کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برخی اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تأخیر در پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان از چهار ماه تعویق، اکنون به یک ماه رسیده که امیدواریم در نیمه دوم سال این پرداخت‌ها به روز شده و دغدغه بازنشستگان در این حوزه به طور کامل حل شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۱۱ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده و مابقی اسناد نیز در حال رسیدگی است تا هرچه سریع‌تر پرداخت شود، ضمن اینکه مطالبات سال‌های گذشته به غیر دو سند درمانی به طور کامل تسویه شده است.

ترکی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در این حوزه، مطالبات مراکز درمانی از چندین هزار میلیارد تومان به نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده؛ آن هم اسنادی که در حال رسیدگی یا در حال پرداخت است.

در این نشست، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کشور به طرح مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان پرداختند و از جمله اجرای متناسب‌سازی حقوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت به موقع وام‌های ضروری و ازدواج فرزندان، سه ماهه شدن قرعه‌کشی وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به جای قرعه‌کشی ماهانه، عضویت یک نماینده از صندوق بازنشستگی در هیئت امنای تأمین اجتماعی و صندوق‌های وابسته با هدف دفاع از حق و حقوق بازنشستگان کشوری در این نهاد بالادستی و در نهایت تعیین تکلیف سهام بیمه ملت بازنشستگان و مشخص شدن برنامه‌های گردشگری و سفر کارت بازنشستگان را خواستار شدند.

رؤسای کانون‌های بازنشستگی حاضر در این نشست، همچنین از همراهی و تلاش‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و تیم مدیریت صندوق برای پیگیری مطالبات بازنشستگان از نمایندگان مجلس و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه قدردانی کردند.

کد خبر 687279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.