عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی یزد خاتمه یافت

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: با اقدام به موقع عوامل امدادی، شهرداری‌های استان، به‌کارگیری بیش از ۲۰ دستگاه خودرو و تلاش بیش از۱۰۰ نیروی امدادی در عملیات اطفای حریق شهرک صنعتی یزد، آتش‌سوزی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ملک‌زاده اظهار کرد: با اقدام به موقع عوامل امدادی، شهرداری یزد و شهرداری‌های منطقه آتش‌سوزی شهرک صنعتی یزد با به‌کارگیری بیش از ۲۰ دستگاه خودرو و بیش از ۱۰۰ نیروی امدادی اطفا شد.

وی افزود: نیروهای امدادی در حال پاک‌سازی و لکه‌گیری کامل از مانده‌های حریق هستند و حریق اطفا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ضمن تشکر از همه افرادی که در این حادثه همکاری داشتند، اضافه کرد: از مجموعه رسانه‌های استان در مدیریت انعکاس صحیح اخبار قدردانی می‌کنم.

عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی یزد خاتمه یافت

ملک‌زاده در حاشیه محل آتش‌سوزی شهرک صنعتی یزد، تاکید کرد: با توجه به حجم حریق و نوع موادی که در محل حادثه بود از مدیریت بحران درخواست شد سریعاً به دستگاه‌هایی که توانایی همکاری داشتند فراخوان داده شود.

وی افزود: در این عملیات مجموعه‌های آتش‌نشانی در شهرستان‌های مجاور، تفت، مهریز، زارچ، اشکذر نیز به کمک شهرستان یزد آمدند، علاوه بر این دستگاه‌های تخصصی همچون فرودگاه و مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی نیز بخش تخصصی خود را به کمک شهرداری‌ها یزد آوردند.

مدیرکل مدیریت بحران یزد اضافه کرد: با توجه به حساسیتی که در محل و حجم آتش‌سوزی بود، درخواست پشتیبانی نیروهای امداد هوایی داده شد و آمادگی داشتند تا در صورت لزوم به کمک بیایند که با توجه به مهار آتش‌سوزی حضور آن‌ها نیز منتفی شد.

ملک‌زاده تصریح کرد: با توجه به همکاری صورت گرفته در لحظات اولیه، تخلیه کارخانه‌های مجاور در اولین زمان ممکن صورت گرفت، گزارشی مبنی بر مصدومیت و تلفات انسانی نداشتیم. حریق مهار شده است و شرایط کاملاً تحت کنترل مجموعه آتش‌نشانی شهر یزد قرار دارد.

عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی یزد خاتمه یافت

اعزام سه کد آمبولانس و آماده‌باش دو بیمارستان در یزد در پی آتش‌سوزی شهرک صنعتی یزد

سیدحسین طباطبایی، رئیس روابط عمومی اورژانس استان یزد گفت: در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی یزد سه کد آمبولانس به محل اعزام شدند و دو بیمارستان در یزد به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در محل شهرک صنعتی استان یزد، سه کد آمبولانس به محل حریق واقع در بلوار کاج، شهرک صنعتی، کوچه اول اعزام شدند.

رئیس روابط عمومی اورژانس استان یزد اظهار کرد: تاکنون گزارش مصدومی یا فوتی در این حادثه نداشتیم و یک کد آمبولانس تا پایان عملیات در محل مستقر خواهد بود و امیدوارم هستیم این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشته باشد.

طباطبایی اضافه کرد: در پی این حادثه ابتدا همکاران آتش‌نشانی در محل حادثه حضور یافتند و با توجه به گستره حریق، احتمال انفجار و گسترش حریق در لحظات اولیه سه کد آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک کد آمبولانس در محل مستقر بوده و به دو بیمارستان استان آماده‌باش داده شده بود تا آمادگی لازم را برای پذیرش مصدومان احتمالی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، پس از حدود چهار ساعت تلاش بی‌وقفه و مداوم دستگاه‌های امدادی برای مهار آتش‌سوزی در شهرک صنعتی یزد، اطفای حریق و پایان این عملیات اعلام شد.

کد خبر 687120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.