۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
ماهی تیلاپیا بخوریم؟

متخصص تغذیه بالینی و رژیم شناسی گفت: ماهی تیلاپیا بسیار سالم و مغذی است، اما اگر از کشوری دیگر وارد شده باشد، بهتر است از این ماهی استفاده نشود.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مصرف ماهی تیلاپیا اظهار کرد: هر ۱۰۰ گرم ماهی تیلاپیای پخته ۲۶ گرم پروتئین دارد و به دلیل نداشتن تیغ و طعم خوشمزه دومین ماهی پرمصرف در دنیا و چهارمین ماهی پرمصرف در آمریکا است، لازم است بدانیم مقدار جیوه ماهی تیلاپیا کم است و حتی در دوران بارداری نیز منع مصرف ندارد، البته نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ به امگا ۶ در این ماهی پایین است.

وی افزود: ماهی تیلاپیا در آب‌های شیرین زندگی می‌کند، اما همه چیزخوار و در کل بسیار سخت جان است و در آب‌های شور نیز می‌تواند زنده بماند و در کل جزو مهاجم‌ترین گونه‌های آبزی است.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم شناسی تصریح کرد: ۱۵۰ کشور تیلاپیا را پرورش می‌دهند، اما بزرگترین پرورش‌دهنده آن چین است که برای پرورش این ماهی از مدفوع حیوانات اهلی و مرغ و خروس استفاده می‌کند و بیشتر مزارع پرورش در این کشور در مناطق صنعتی و آلوده قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ آمریکا ماهی‌های وارداتی را به چین بازگرداند، چرا که به دلایلی که گفته شد نمونه‌ها آلوده به سم دی اکسین، آرسنیک و فلزات سنگین بودند، در حال حاضر این ماهی در بیشتر از ۱۴ استان کشور پرورش داده می‌شود.

غیاثوند خاطرنشان کرد: در مجموع ماهی تیلاپیا بسیار سالم و مغذی است، اما اگر از کشوری دیگر وارد شده باشد بهتر است، از این ماهی استفاده نشود.

کد خبر 686811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.