دانش‌آموزان ۶۶ روستای شهرستان مارگون سال تحصیلی را در کانکس آغاز می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون، گفت: ۶۶ مدرسه کانکسی در شهرستان مارگون وجود دارد که ۱۳ باب از این مدارس دارای فضای نامناسب هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دغدغه‌های زیادی به سراغ خانواده‌هایی می‌آید که قرار است در آستانه بازگشایی مدارس فرزند خود را به عنوان دانش‌آموز به محیطی به نام مدرسه بفرستند.

برخی از خانواده‌ها به خاطر وضعیت مالی نگران تأمین لوازم مورد نیاز اعم از لوازم‌التحریر و لباس فرزند خود بوده و برخی دیگر به دنبال مدرسه‌ای با فضا و امکانات مجهز هستند تا فرزندشان در آموزش و یادگیری علاوه بر راحتی و کمتر بودن مشکلات، کیفیت بالا را نیز تجربه کند.

۴۰ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمان روستایی در بیش از هزار ۶۰۰ روستا تشکیل می‌دهند، این مردمان شاید دغدغه‌ای چندانی بابت پیدا کردن مدارس غیردولتی با کیفیت نداشته باشند، اما بی‌شک نگران سلامت جسمی و ذهنی فرزند خود در محیطی بنام کلاس درس و مدرسه می‌باشند.

شهرستان مارگون یکی از مناطق محروم و کمتربرخودار استان دارای بیش از سه هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.

مارگون نیز همچون مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای کمبود فضای آموزشی است و علاوه بر این معضل عدم گازرسانی به برخی از مناطق این شهرستان به ویژه در مناطق «زیلایی و سیلاب و کلوار» بر رنج‌های آموزش در این شهرستان سردسیری افزوده است.

عنایت‌الله حکیم، در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: در شهرستان مارگون ۶۶ مدرسه کانکسی وجود دارد و ۱۳ مدرسه کانکسی شهرستان فضای نامناسبی برای آموزش دارند.

وی تعداد مدارس استیجاری در شهرستان مارگون را هشت مدرسه عنوان کرد و گفت: کار احداث ۱۶ مدرسه در این شهرستان در حال اتمام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون با اشاره به اینکه شش مدرسه شهرستان باید تخریب شوند، خاطرنشان کرد: هفت مدرسه در این شهرستان فاقد فضای مناسب آموزشی هستند.

وی، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۳ مدرسه در شهرستان تکمیل و تحویل شد.

حکیم گفت: بازسازی سه مدرسه، احداث چهار زمین چمن مصنوعی در محوطه مدارس و احداث یک سالن ورزشی در شهرستان از دیگر اقدامات در سال تحصیلی گذشته بوده‌است.

وی با اشاره به تعمیر و رنگ‌آمیزی ۱۵ مدرسه شهرستان، گفت: ۲۰ هزار متر مربع ایزوگام و آسفالت در سطح مدارس شهرستان انجام شده‌است.

مدیر آموزش و پرورش مارگون از صدور سند ۵۸ مدرسه و مکان آموزشی در مارگون خبر داد و افزود: راه‌اندازی و تجهیز دارالقرآن کریم و مرکز مشاوره در شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، ۱۲۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 686788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.