ویرایش ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

­سامانه فروش یکپارچه خودرو از فردا ۲۰ شهریور به مدت چهار روز برای ویرایش اولویت‌بندی متقاضیان فعال می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، سامانه فروش یکپارچه عرضه خودرو بار دیگر از روز دوشنبه ۲۰ شهریور فعال می‌شود تا امکان ویرایش اولویت بندی برای متقاضیان خودرو در اولین و دومین دور ثبت نام سامانه یکپارچه که موعد تحویل خودرو به آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، فراهم شود.

متن کامل اطلاعیه شماره پنج سامانه فروش یکپارچه خودرو بدین شرح است:

با توجه به اجرای مرحله نخست تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های خالی موجود برخی شرکت‌های خودروساز و نظر به نبود استقبال و تکمیل نشدن ظرفیت‌های موجود، برای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده و دارای پروفایل کاربری هستند، ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان مجدداً با شرایط جدید و از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد که در این مرحله، با توجه به اعلام شرکت‌های کرمان موتور و مدیران خودرو مبنی بر امکان تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ از محل این ظرفیت‌ها، متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می‌توانند به ثبت نام درسامانه اقدام کنند.

۱ - متقاضیان محصولات شرکت‌های حاضر در طرح (اول و دوم) که موعد زمانی تحویل آن‌ها در سال ۱۴۰۳ تعیین شده است می‌توانند به تغییر خودروی اعلام شده قبلی به محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های کرمان موتور و مدیران خودرو و تکمیل وجه آن طی فرایند ذیل اقدام کنند:

* در ابتدا متقاضی با ورود به پروفایل کاربری خود باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کند تا خودرو قبلی حذف شود.

* پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سامانه، امکان انتخاب محصول مهیا شده و باید خودروی جدید خود را انتخاب کنند.

* پس از پایان مهلت تغییر خودرو به سامانه خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

تبصره ۱: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره ۲: درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند.

تبصره ۳: در صورتی که متقاضی، خودروی جدید را انتخاب نماید، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه نکند از اولویت بندی حذف می‌شود.

۲ - متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است نیز امکان انتخاب همه محصولات عرضه شده دو شرکت مذکور را دارند. بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به ایشان از محل تکمیل نشدن ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ خواهد بود.

* مدت زمان جابه جایی و یا انتخاب خودرو ۴ روز خواهد بود.

* پس از ارسال فهرست اولویت بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع رسانی به متقاضیان امکان تکمیل وجه به مدت ۵ روز فراهم می‌شود.

* افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند مشمول این طرح نیستند.

به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می‌شود متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سامانه شرکت‌های مذکور مراجعه کنند.

گفتنی است عرضه یکپارچه خودرو از طریق سامانه تاکنون در دو نوبت اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شده است.

در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه به ۳ درصد از متقاضیان هیچ خودرویی تخصیص داده نشد بنابراین در اوایل شهریور با باز شدن سامانه به این افراد فرصت داده شد تا خودروهای خود را از بین ۹ محصول دو خودروساز بخش خصوصی انتخاب کنند و در نوبت تحویل قرار گیرند. همچنین در این نوبت به متقاضیانی که در دور دوم عرضه خودرو نوبت تحویل خودروی آن‌ها ۱۴۰۳ تعیین شده بود فرصت داده شد تا با انتخاب محصولات مدیران خودرو یا کرمان موتور در نوبت تحویل خودرو در سال جاری قرار گیرند.

کد خبر 686492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.