ضرورت آموزش والدین و روزآمد شدن اطلاعات آنها

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و نداشتن سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد و گفت: برای برقراری عدالت آموزشی، کم شدن فاصله طبقات و روزآمد شدن اطلاعات والدین، ضرورت دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی با حضور در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه که در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم حاصل زحمات برگزاری این همایش، کار عملی و تغییر در شیوه‌ها برای بهبود فضای تعاملات مدرسه و خانواده باشد.

وی با بیان اینکه تنها با اتکاء به مباحث نظری نمی‌توان به اهداف این همایش رسید و باید از تجارب مربیان بعضی مدارس و خانواده‌ها استفاده شود، افزود: قبل از تمرکز بر بین‌المللی شدن همایش در مرحله اول باید منطقه‌ای، استانی، کشوری و به شکل کارگاهی صورت پذیرد و خود به نتیجه برسیم پس از دریافت الگوی بومی در صدد هم‌سو کردن کشورهای منطقه در بعد بین‌المللی باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و نداشتن سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد و آموزش مستمر و هماهنگ با تحولات جامعه و اثرگذاری‌های هوش مصنوعی را از جمله ضرورت‌های برگزاری این همایش بین‌المللی برشمرده و تصریح کرد: چنانچه به فرموده مقام معظم رهبری این اقدام با خلوص نیت برای خدمت به مردم طرح‌ریزی و اجرا شود، توفیقات الهی مایه برکات خواهد بود و ما نیز در معاونت ریاست جمهوری حامی و یاری‌گر این حرکت هستیم.

تعاملات خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مؤثر است

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و معاون وزیر آموزش و پرورش، نیز در این نشست، اظهار کرد: تعاملات خانواده و مدرسه و به ویژه آموزش خانواده و نقش‌آفرینی خانواده در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مؤثر است.

وی افزود: ما این همایش را تنها برای همایش نمی‌خواهیم، چراکه اینجا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است و به جهت اینکه این همایش‌ها در واقع پروژه‌هایی برای تصمیم‌گیری در سطح وزارت خانه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری پیش‌نشست‌های منطقه‌ای و استانی خوب بوده و پرسش‌ها و چالش‌های جدی ما مشخص می‌شود. برای موضوعاتی که آموزش آن برای خانواده‌ها اولویت دارد می‌توان حمایت بیشتری از دستگاه‌ها گرفت، همایش قطعه‌ای از مجموعه بزرگی است که می‌تواند منجر به بسترهای آموزشی شایسته شود و هنر ما اتصال این قطعات است.

علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: این همایش همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلفی را می‌طلبد تا محقق شود.

کد خبر 686313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.