۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
ایستادگی تا فتح قله

«قله» کلیدواژه‌ای آشناست که چندی است آن را از زیان رهبر حکیم انقلاب بیشتر می‌شنویم و آخرین بار در جمع دانشجویان باز هم از فتح قله شنیدیم؛ قله‌ای که تا پیش از این در مسیرش بودیم اما این بار در مسیر رسیدن به انتهای آن و فتح قله‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال جمع زیادی از هیئت‌های دانشجویی در سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان در حضور رهبر معظم انقلاب عزاداری کردند. مراسمی که به‌طور معمول یک سخنران و مداح دارد و گاهی به نماز ظهر یا مغرب با امامت زعیم امت ختم می‌شود.

این بار اما ختم نماز ظهر به آغاز یک سخنرانی کوتاه، اما بسیار مؤثر و راهگشا مزین شد و امام جماعت دانشجویان عزادار و عاشقان و محبان ثارالله ایراد سخن فرمود و حاضران به سخنان امامشان گوش فرادادند و درس گرفتند.

ایستادگی تا فتح قله

رهبر فرزانه انقلاب بین دو نماز با اشاره هم‌خوانی سرودی که دانشجویان ابتدای جلسه خواندند، فرمودند: «در این سرود زیبایی خودتان اول این جلسه خواندید، گفتید که این راه، راه اراده است؛ بله، راه اراده است؛ باید با اراده حرکت کرد، باید با تصمیم حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه این زاویه‌ها بوده و امروز بیشتر از همیشه است. اراده قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن وقت قله را فتح خواهید کرد؛ و به قله حاکمیت دین خدا، حاکمیت حق، حاکمیت عدل، رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته. این کار، کار شما است. شما جوان‌های امروز می‌توانید مایه امید باشید، و مایه امیدید. بحثِ «می‌توانید» نیست؛ مایه امیدید. امروز هر کدام از شما می‌توانید یک مشعل نورانی باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید؛ تلاش کنید در این راه استقامت بورزید: فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک؛ استقامت مهم است، ایستادگی مهم است و این کار را شما می‌توانید بکنید و ان‌شاءالله به برکت توجه و توسل به حسین‌بن‌علی (ع) خواهید کرد.

ان‌شاءالله همچنان که در این راه‌پیمایی‌های عظیمی که امروز و روزهای قبل بین نجف و کربلا و در راه کربلا وجود داشته یا در شهرستان‌ها به تبعیت از آن راه‌پیمایی، وجود داشته، همچنان که در این راه‌پیمایی‌ها با اراده و با استحکام حرکت کردید، جوانانه راه رفتید، در همه کارها، در راه معنویت و حقیقت و حاکمیت توحید ان‌شاءالله خواهید توانست با همین استحکام حرکت کنید. این، امیدی است که به شما جوان‌های امروز هست، به شما جوان‌های دنیای اسلام هست، به‌خصوص به شما جوان‌های ایرانی عزیزمان هست. من امیدوارم خدای متعال به شماها کمک کند، توفیقتان بدهد و در این راه استقامت بورزید و همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.»

ایستادگی تا فتح قله

رهبر انقلاب چندی قبل نیز در جمع فرماندهان سپاه به نکته مهمی با عنوان فتح قله اشاره فرموده بودند.

ایشان ضمن اشاره به اینکه همه مسئولان کشور موظفند کار جهادی و شبانه‌روزی کنند، فرمودند: «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

پیش از این نیز رهبر انقلاب با راهبرد تکرار مکرر کلیدواژه امید، بر پیش رفتن و حرکت کردن در مسیر رشد و پیشرفت در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف توصیه و تاکید کرده بودند. ایشان در دیدار مردم اصفهان در آذرماه سال گذشته نیز امید را مهم‌ترین ابزار پیشرفت دانستند و فرمودند که دشمن روی این متمرکز شده و از همه توان دارد استفاده می‌کند برای القای ناامیدی، برای القای بن‌بست. یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی می‌بینید تحت تأثیر قرار می‌گیرد، او هم مأیوس می‌شود؛ وقتی مأیوس شد، کار نمی‌کند. پیشرفت احتیاج دارد به امید. دشمن روی امید ملت ایران متمرکز است.»

فتح قله قطعی است

حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سخنان رهبر اندیشمند انقلاب در جمع دانشجویان هر چند مختصر و کوتاه اما مفید، راهگشا، ارزشمند و امیدبخش بود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم که در چهل سالگی انقلاب اسلامی صادر شد، عنایت ویژه‌ای به قشر جوان و نوجوان ایران اسلامی داشتند؛ متجاوز از ۴۰ بار خطاب به جوانان عزیز مطالبی را فرمودند که نشان می‌دهد امید معظم‌له به جوانانی است که در عرصه‌های مختلف در حال کار، اقدام و تلاش هستند و با اراده و استقامت پیش می‌روند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها می‌فرمودند در مسیر حرکت به سمت قله هستیم و باید استقامت و برای فتح قله با همه توان و قوا پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه تعابیر اخیر ایشان در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فرمودند به قله نزدیک شده‌ایم حساب شده و بسیار دقیق است، تصریح کرد: همین نشان می‌دهد بیشتر مسیر راه را رفته‌ایم و باید با قدرت ادامه دهیم.

محمودی تاکید کرد: با این عزم، شکوه، عظمت و اراده‌ای که امروز وجود دارد و با استقامت و تلاش و ترقی جوانان در عرصه‌های مختلف فتح قله حتمی و قطعی است.

وی با بیان اینکه وقتی ایشان می‌فرماید با این اراده و استقامت همانگونه که به قله نزدیک و نزدیک‌تر شده‌ایم، همانگونه هم به فتح قله صددرصد امیدواریم اظهار کرد: این پایداری و استقامت عناصری ارزشمند هستند که باید نهادینه و تثبیت شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در باران تبلیغاتی وسیع و بی‌سابقه‌ای که جریانات سال گذشته را ایجاد کردند و دامن زدند، مشاهده شد که شماری از جوانان فریب خوردند تا جایی که گمان می‌کردند نظام اسلامی به پایان رسیده و کار تمام است؛ اینها تحت تأثیر بمباران رسانه‌ای دشمن قرار گرفتند.

ایستادگی تا فتح قله

وی با تاکید بر اینکه باید جهاد تبیین عملیاتی شود، ادامه داد: این راهبرد مطرح شده از سوی رهبر انقلاب، بهترین راه برای خنثی سازی فریب و توطئه‌های پرشمار و متعدد دشمنان است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه امیدواری به آینده و شناساندن ترفند دشمنان در عرصه‌های مختلف از اقتضائات امروز است، افزود: دشمن‌شناسی و اینکه چه صدایی از حلقوم دشمن خارج می‌شود بسیار اهمیت دارد، زیرا نباید با آن صدا و توطئه، همراه شد.

وی با یادآوری اینکه جهاد تبیین در مسائل جهان اسلام هم یک ضرورت است، افزود: دیروز خطبه‌های حضرت زینب (س) یا حضرت ام‌کلثوم (س) و امام زین‌العابدین (ع) روشنگر و راهگشا بود و امروز همه صاحب‌نظران و تاثیرگذاران باید در این رابطه احساس تکلیف کنند و تبیین را جدی بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت جوانان جهاد تبیین است، بنابراین وقتی بدانند مسیری که می‌روند مسیر مستقیم توحیدی است و یک تمدن نوین اسلامی است که در حال شکل گرفتن است، همراهی می‌کنند و با تلاش بیشتر پیش می‌روند.

کد خبر 686125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.