کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما / هوای کدام استان‌های کشور بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های گیلان و مازندران، ارتفاعات شرقی تهران و روزهای یکشنبه و دوشنبه افزون بر این مناطق در بعضی نقاط گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران و قزوین، بارندگی، در بعضی نقاط رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین شرایط مذکور در روز سه‌شنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، بعضی نقاط گیلان و روز چهارشنبه در بعضی نقاط شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارندگی، در بعضی نقاط رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شدت بارش امروز در شمال اردبیل و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و روز یکشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه دما در شمال غرب استان استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور بین چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: روز یکشنبه در جنوب غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز و تهران و روز دوشنبه تا چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه خلیج فارس و روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۱۹ است و روز یکشنبه، نوزدهم مردادماه نیز صاف گاهی وزش باد، با بیشینه ۳۸ و کمینه ۱۷ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 686115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.