سبک زندگی سالم برای اروپایی‌ها با نرم‌افزاری جدید

نرم‌افزار جدیدی در اختیار ساکنان شهرهای مختلف در هشت کشور اروپایی قرار گرفته است که نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، امکان اتخاذ سبک زندگی سالم را توسط کاربران فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان و خلاقان اروپایی طی دو سال گذشته با همکاری یکدیگر تلاش کرده‌اند نرم‌افزار جدیدی را برای تشویق مردم به اتخاذ سبک زندگی سالم توسعه دهند که در نهایت موفق به انجام این کار شده‌اند. این نرم‌افزار که قابلیت نصب روی تمام گوشی‌های هوشمند را دارد امکان طراحی برنامه شخصی را بر اساس اطلاعات ارائه شده برای افزایش پایداری و سلامت فراهم می‌آورد، ضمن این‌که برنامه‌هایی از پیش طراحی شده را برای افزایش سلامت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. کاهش تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا در رأس اهداف توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار بوده است که از نظر آن‌ها تغییر سبک زندگی شهروندان نقش مهمی در بهبود وضعیت کنونی ایفا خواهد کرد.

در حال حاضر مدیران شهرهای تامپره، تورکو و لامپرنتا در فنلاند، آتن در یونان، لیسبون در پرتغال، لیوبلیانا در اسلوونی، ازمیر در ترکیه، پراما و توسکانی در ایتالیا، تالین در استونی و ووپرتال در آلمان دسترسی به نرم‌افزار سبک زندگی پایدار را برای شهروندان فراهم آورده‌اند، با این حال پیش‌بینی می‌شود که به دنبال استقبال زیاد از این برنامه به‌زودی مدیران سایر شهرهای اروپایی را به بهره‌گیری از آن سوق دهد. در مرحله اول اجرای طرح که به طور آزمایشی در شهرهای نام‌برده پیاده شد، شهروندان در کارگاه‌هایی آموزشی شرکت و روش‌های به‌کارگیری از نرم‌افزار را برای طراحی سبک زندگی سالم آموزش دیدند که پس از این مرحله، برنامه به طور گسترده در اختیار سایر شهروندان قرار گرفت.

عملکرد نرم‌افزار و نحوه برنامه‌ریزی از طریق آن به این صورت است که ۳۵ پرسش از کاربران در چهار بخش مسکن، حمل‌ونقل، خوراک و خرید پرسیده می‌شود و پس از آن قابلیت شخصی‌سازی برنامه‌ها برای هر فرد به صورت جدا فراهم می‌آید. در واقع نرم‌افزار پس از دریافت پاسخ هر فرد به سوالات، نرخ انتشار گازهای آلاینده از طرف او را مشخص و مرتباً به‌روز می‌کند و سپس از طریق ارائه برنامه‌های متعدد امکان اتخاذ سبک زندگی سالم را برای هر فرد تسهیل می‌کند.

سبک زندگی سالم برای اروپایی‌ها با نرم‌افزاری جدید

کد خبر 686078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.