بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و قرار است در این هفته ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان بررسی شود.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابی مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

نمایندگان در هفته پیش روی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در ماه لایحه تجارت، طرح اصلاح گزارش شور دوم کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی و گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را بررسی می‌کنند.

گزارش کمیسیون صنایع معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های هفته جاری مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنها در برابر سو رفتار، گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها مراکز عالی کشور و گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستور کار هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی و گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف انتخابات شورای اسلامی کشور را بررسی می‌کنند.

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت را بررسی می‌کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی و گزارش کمیسیون صنایع در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیر مجاز افراد از مرزهای کشور، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در مورد شهرک‌های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی و گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی در مورد طرح قانون استسفاریه ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهشی و نوآوری دفاعی، گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی و گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی از دیگر برنامه‌های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری، گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای و گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد اجرا نشدن قانون اصلاح و تغییر اساسنامه بانک‌های دولتی توسط هیأت وزیران و عدم تصویب صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور توسط هیأت وزیران، تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران و تقاضای یک فوریت در مورد لایه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها از دیگر بر نامه‌های صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 686034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.