اطلاعاتی در مورد سویه‌های جدید کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند زیرسویه جدید پیرولا را شناسایی کند و با آن به مقابله بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آزمایش‌هایی انجام دادند تا مشخص شود آنتی‌بادی‌های تولید شده در بدن افراد واکسینه شده یا کسانی که پیش از این درگیر بیماری کووید -۱۹ شده‌اند، تا چه اندازه می‌تواند از افراد در برابر سویه‌های جدید محافظت کند. به تازگی زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا به نام BA.2.86 یا پیرولا شیوع پیدا کرده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند زیرسویه پیرولا را شناسایی کند و با آن به مقابله بپردازد. به نظر می‌رسد افرادی که طی شش ماه گذشته به زیرسویه XBB مبتلا شده بودند، قوی‌ترین پاسخ‌ها را در برابر زیرسویه BA.2.86 داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که زیرسویه دیگری از کرونا که FL.1.5.1 نام دارد، حدود ۱۵ درصد از عفونت‌های جدید کووید -۱۹ در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. این زیرسویه جهش‌های زیادی دارد و قابلیت فرار از سیستم ایمنی و سرایت بیشتر را دارد.

به گفته محققان، لازم است افراد همواره اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خطر بروز بیماری کووید -۱۹ را رعایت کنند، زیرا زیرسویه‌های جدید نیز ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ‌ومیر را افزایش دهد. همچنین، توصیه شده است در صورتی که علائم بیماری را تجربه کردید از دیگران دور بمانید و به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 686024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.