قیمت نفت به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید

پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه کاهش عرضه داوطلبانه خود را به مدت سه ماه یعنی تا پایان سال جاری تمدید کردند، قیمت هر بشکه نفت برنت به بیش از ۹۱ دلار رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه کاهش عرضه داوطلبانه خود را به مدت سه ماه یعنی تا پایان سال جاری تمدید کردند و سرمایه‌گذاران را در مورد کمبود احتمالی در اوج تقاضای زمستانی نگران کرد، قیمت نفت امروز با دو درصد افزایش به بالاترین حد خود از نوامبر رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۱:۴۳ به وقت شرق (۱۵:۴۳ به وقت گرینویچ) با ۲.۰۸ دلار یا حدود ۲.۳ درصد افزایش به ۹۱.۰۸ دلار در هر بشکه رسید که برای اولین بار از نوامبر گذشته، سطح ۹۱ دلار را تحت الشعاع قرار داد. در همین حال، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در اکتبر ۲.۴۲ دلار یا حدود ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۷.۹۷ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته است.

سرمایه گذاران انتظار داشتند عربستان سعودی و روسیه کاهش‌های داوطلبانه خود را تا اکتبر تمدید کنند، اما تمدید سه ماهه غیرمنتظره بود. البته این دو کشور گفتند که کاهش عرضه را به صورت ماهانه بررسی خواهند کرد و بسته به شرایط بازار می‌توانند آن‌ها را اصلاح کنند.

با تمدید کاهش تولید، پیش‌بینی می‌شود که کسری بازار بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم سال ۲۳ باشد. بنابراین، با کاهش بیشتر ذخایر نفت در ماه‌های آینده، این انتظار وجود دارد نفت برنت تا ۹۵ دلار در هر بشکه تا پایان سال میلادی افزایش یابد.

علاوه بر این معاملات آتی برنت که برای قیمت گذاری بیش از سه چهارم نفت مورد معامله در جهان استفاده می‌شود از اواخر ژوئن تاکنون یعنی پس از آنکه ریاض برای اولین بار کاهش داوطلبانه خود را اعلام کرد حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است. همچنین حق بیمه ماه اول قرارداد برنت به قرارداد شش ماهه در روز سه‌شنبه به بیش از چهار دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۲۲ بوده است.

کد خبر 685513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.