ارتقای فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در طرح ستاد مهر اصفهان

مسئول امور آموزش و فرهنگ ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح ستاد مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با هدف ارتقای سطح دانش فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان، کاهش مخاطرات انسانی و آشنایی دانش‌آموزان و والدین با قوانین و نکات ایمنی عبور و مرور در این کلان‌شهر تشکیل شده است.

نرگس یالوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد مهر اظهار کرد: این ستاد با هدف ارتقای فرهنگ عبور و مرور در سطح معابر، کاهش مخاطرات انسانی، آشنایی دانش‌آموزان و والدین با قوانین و نکات ایمنی عبور و مرور در طرح ستاد مهر سال جاری مقارن با شروع سال تحصیلی جدید تشکیل شده است.

وی افزود: پوسترهای آموزشی و اینفوگرافیک در تمام مقاطع تحصیلی از دبستان تا متوسطه دوم به تعداد ۱۵۰۰ مدرسه با هدف ارتقای سطح دانش فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان نصب شده است.

مسئول امور آموزش و فرهنگ ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تألیف متن‌های آموزشی برای بخش‌های مختلف صدای شهر و رادیو ترافیک ویژه دانش‌آموزان و والدین مقارن با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: تهیه و تولید برنامه‌های آموزشی در قالب نمایش‌های شاد، برنامه‌های عروسکی، شعر و مسابقه برای اجرا در دبستان‌های منتخب با هدف ارتقای سطح دانش فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری و حضور فعال در کمیته متشکل از اداره کل آموزش و پرورش، مرکز پلیس راهور اصفهان و مناطق پانزده‌گانه شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک گفت: پوسترهای آموزشی ویژه عابران پیاده با عنوان «امن قدم بردار» برای نصب در همه ایستگاه‌های اتوبوس و بی‌آرتی سطح شهر و موشن‌های آموزشی برای بارگذاری در برنامه‌های سیما، شبکه شاد اداره کل آموزش و پرورش و واگن‌های مترو با هدف ارتقای آموزش و فرهنگ ترافیک در شروع سال تحصیلی با موضوعات قوانین و عبور و مرور ایمن عابر پیاده تهیه شده است.

یالوردی ادامه داد: رانندگان تاکسی و سرویس مدارس با هماهنگی سازمان تاکسیرانی در سه قالب موضوعی «آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، آشنایی با قوانین تاکسیرانی، آداب معاشرت اجتماعی، سلامت شغلی رانندگان و مهارت‌های فنی خودرو» مقارن با شروع سال تحصیلی به تعداد ۱۰۰۰ نفر، مورد آموزش قرار گرفتند.

اتاق فکر کمیته آموزش با حضور کارشناسان اداره آموزش و عوامل مرتبط و همکاری مسئول روابط‌عمومی معاونت با هدف تعاملات مشترک پیرامون موارد متعدد طرح ستاد مهر سال جاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی گشت‌های سیار کنترل ترافیک به تعداد ۱۲ اکیپ با هدف آرام‌سازی و کاهش گره‌های ترافیکی در سطح مناطق پانزده‌گانه، نقاط حادثه‌خیز، هسته مرکزی شهر و ایستگاه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی در بازه زمانی طرح مذکور انجام خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی با اداره کل آموزش و پرورش برای آموزش پلیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان مقطع چهارم و پنجم دبستان در سال تحصیلی جدید انجام شده است.

مسئول امور آموزش و فرهنگ ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به حضور در جلسات متعدد کمیته راهبردی ستاد مهر سال جاری به‌منظور بررسی برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با همکاری اداره فرهنگ و توسعه شهروندی افزود: اتاق فکر کمیته آموزش با حضور کارشناسان اداره آموزش و عوامل مرتبط و همکاری مسئول روابط‌عمومی معاونت با هدف تعاملات مشترک پیرامون موارد متعدد طرح ستاد مهر سال جاری تشکیل و برچسب ویژه طرح جامع کشوری ستاد مهر برای نصب در تاکسی، اتوبوس و سرویس مدارس تهیه شده است.

وی با اشاره به تهیه محتوا و نکات آموزشی برای نمایش روی تابلوهای متغیر خبری با هدف عبور و مرور ایمن و رعایت حقوق دیگران ویژه عموم شهروندان خاطرنشان کرد: محتوا و نکات آموزشی توسط اداره آموزش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با هدف عبور ایمن دانش‌آموزان و قرائت نکات مذکور توسط مسئولان و رؤسای اداره اجتماعی و فرهنگی مناطق در مدارس منتخب به هنگام نواختن زنگ مدرسه تهیه شده است.

یالوردی اضافه کرد: انتقال مفاهیم و نکات آموزشی و قوانین عبور و مرور توسط رانندگان سرویس مدارس به دانش‌آموزان هنگام سرویس‌دهی از خانه به مدرسه و بالعکس به‌صورت عینی و ملموس، از جمله رنگ چراغ عابر پیاده انجام خواهد شد.

کد خبر 685368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.