خراسان شمالی میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

استان خراسان شمالی و شهر بجنورد مرکز این استان، مهرماه پیش رو میزبان یک رویداد مهم هنری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که چندی قبل نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها در بخش‌های عکس، تعزیه، پرچم، کتیبه و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان داد، در نخستین روزهای مهر دو بخش جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

«بخش دانشجویی» بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی از هفتم تا دهم مهرماه سال جاری توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به میزبانی شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، مهرماه ۱۴۰۲ در پنج استان و بخش نمایش عروسکی این رویداد با میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار خواهد شد. پذیرفته‌شدگان نهایی بخش دانشجویی و ۱۲ نمایش عروسکی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی معرفی شده‌اند.

معرفی ۱۲ نمایش عروسکی

هیئت داوران بخش نمایش عروسکی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، ۱۲ نمایش عروسکی را برای حضور در این بخش معرفی کرده‌اند. جلسه داوری آثار با حضور «احمد جولایی» دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی و «عباس شاه محمدزاده» مدیر دبیرخانه این جشنواره برگزار می‌شود.

هیئت ارزیابی و انتخاب «بخش دانشجویی» نیز پس از دریافت آثار شرکت کنندگان به شیوه دیجیتال از سوی دبیرخانه، کارهای ارسالی را در محل ستاد جشنواره بررسی و نتایج نهایی را (بدون ترتیب و اولویت) اعلام کردند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، این رویداد چندمنظوره فرهنگی آئینی قرار است با حضور ۳۵۰ نفر در قالب گروه‌های هنری نمایش صحنه‌ای خیابانی، عروسکی و بین‌المللی از ششم تا یازدهم مهرماه در این استان برگزار شود.

کد خبر 688185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.