استفاده از داده‌های کاربران «ایکس» برای آموزش هوش مصنوعی

شبکه اجتماعی «ایکس» با استفاده از داده‌ها، کاربران هوش مصنوعی را آموزش می‌دهد و به ارتقای آن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پلتفرم اجتماعی «ایکس» یا همان توئیتر سابق قصد دارد داده‌های بیومتریک کاربران را به همراه اطلاعات مربوط به شغل و تحصیلات آن‌ها جمع‌آوری کند و با استفاده از آن‌ها مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش دهند. ایلان ماسک در یک توئیت تأیید کرده است که فقط از اطلاعاتی که به صورت عمومی در دسترس هستند، استفاده خواهد کرد و به اطلاعات خصوصی مانند پیام‌های دایرکت دسترسی نخواهد داشت.

ایکس تا پیش از این برنامه و طرح خاصی برای هوش مصنوعی نداشت، اما مالک آن، ایلان ماسک، رویکرد متفاوتی ارائه کرده است و یک شرکت به نام Xai تأسیس کرده است و قصد دارد از این طریق به ماهیت جهان پی ببرد. ممکن است داده‌های بیومتریک کاربران شبکه اجتماعی ایکس نیز برای شرکت xAI مورد استفاده قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که ایلان ماسک به‌تازگی در مورد رقابت با لینکدین نیز صحبت کرده بود. وی معتقد است که این سایت شغل‌یابی خیلی جالب نیست و نسخه ایکس مورد توجه افراد بیشتری قرار خواهد گرفت، بنابراین ممکن است جمع‌آوری اطلاعات افراد مربوط به این حوزه باشد.

البته فرضیه دیگری نیز وجود دارد، پلتفرم ایکس در حال حاضر درآمد تبلیغاتی زیادی ندارد، به همین دلیل ممکن است فروش داده‌های کاربران روش ساده‌ای برای درآمدزایی باشد، البته هنوز شواهد ارائه شده این موضوع را تأیید نکرده است. تا پیش از این، توئیتر از داده‌های جمع‌آوری شده کاربران فقط به سود خود استفاده می‌کرد.

کد خبر 685049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.