یونان در حال مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا

صدها آتش‌نشان از آلبانی، صربستان، اسلواکی و جمهوری چک در حال مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا در یونان هستند. وسعت این آتش‌سوزی به حدی است که مساحی معادل نیویورک را از بین برده است؛ روند کند انتشار اخبار این آتش‌سوزی مورد انتقاد دوستداران محیط زیست قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آتش‌سوزی جنگلی که ۱۲ روز است در شمال یونان ادامه دارد، چنان گسترش یافته است که اکنون به عنوان بزرگترین آتش‌سوزی در تاریخ اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. این آتش‌سوزی که جنگل‌ها را فراگرفته و روستاهای منطقه تراکیه ( Thrace) یونان را مجبور به تخلیه کرده است، مساحتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع را در برگرفته که بزرگ‌تر از کل قلمرو شهر نیویورک است.

آتش‌سوزی یونان که در نزدیکی شهر الکساندروپلیس به دلیل بادهای شدید و هوای گرم آغاز شد، به سرعت در منطقه اوروس گسترش یافت و هفته گذشته حداقل ۲۰ نفر را کشت.

به علت شدت و قدرت تخریب از این آتش‌سوزی با عنوان مگاآتش یاد می‌شود. ثبت رسمی آتش‌سوزی توسط اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۰ با ایجاد سیستم اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا (EFFIS) آغاز شد.

یونان در حال مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا

آتش جان مهاجران غیرقانونی را گرفته است

این آتش‌سوزی که پارک ملی دادیا در شمال شرقی یونان را ویران کرده است، نسبت به آتش‌سوزی‌های قبلی در تابستان امسال، مانند آنچه در جزایر رودس، کورفو، سیسیل و تنریف رخ داد کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این نگران‌کننده است زیرا آتش‌سوزی کنونی مرگبارترین رخداد در سال جاری بوده است و باعث مرگ ۲۰ نفر شده است که ۱۸ نفر از آنها مهاجرانی بودند که در جنگل پنهان شده بودند. منطقه آتش‌سوزی در نزدیکی مرزهای بلغارستان و ترکیه است و بنابراین بخشی از یکی از مسیرهای قاچاق مهاجران را تشکیل می‌دهد.

یونان در حال مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا

تبعیض در انتشار اخبار آتش‌سوزی

این بخش از یونان از کانون‌های مهم توریستی این کشور فاصله زیادی دارد و به همین علت، با وجود وسعت تأثیر آن، تا حد زیادی از دید رسانه‌ها مغفول مانده است. این امر بر روند مشکل‌آفرینی تاکید می‌کند که حتی بلایای طبیعی بدون توجه به بزرگی مخرب‌بودنشان، تنها با در نظر گرفتن تاثیرشان بر گردشگری، اولویت‌بندی می‌شوند.

در حال حاضر، هواپیماها و صدها آتش‌نشان از آلبانی، صربستان، اسلواکی و جمهوری چک همچنان در حال مبارزه با شعله‌های آتش هستند و تاکنون ۳۰ درصد از پارک ملی دادیا از بین رفته است.

یونان در حال مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا

کد خبر 684530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.