تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرایند انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان

وزیر امورخارجه در بدو ورود به بیروت تمام طرف‌های لبنانی را به تفاهم از طریق گفت‌وگو دعوت و بر تسریع در انتخاب رئیس‌جمهور در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان پس از ورود به بیروت در کنفرانس خبری با اشاره به اهداف سفرش به لبنان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران جز خیر و صلاح و ثبات و آرامش برای لبنان نمی‌خواهد.

وی افزود: در گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه لبنان، از آن‌ها دعوت خواهم کرد از طریق تفاهم و گفت‌وگو هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور اقدام کنند.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه این مردم و رهبران فهیم لبنان هستند که باید نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور تصمیم بگیرند، گفت: معتقد هستیم که رهبران و مردم لبنان از درایت لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل این وضعیت سیاسی برخوردار هستند و ما همواره بهترین‌ها را برای دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان از خدای سبحان خواستاریم.

وی از همه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواست تا در چارچوب همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به بهبود وضعیت اقتصاد لبنان کمک کنند.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم حمایت‌های قوی خود نسبت به از لبنان را ادامه خواهد داد.

وی درباره رایزنی‌های خود با مقامات عربستان سعودی هم گفت: در گفت‌وگوهایی که با مقامات عربستان سعودی انجام شد ما عبارات مثبت و سازنده‌ای را از آن‌ها درباره کمک به وضعیت لبنان شنیدیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 684262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.