ارزیابی سلامت قلب در خانه چگونه ممکن است؟

افراد می‌توانند به‌منظور ارزیابی سلامت قلب در منزل تست‌های ساده و ایمن انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش تعداد بیماری‌های قلبی یا حملات قلبی، به‌ویژه در میان جوانان، لازم است از سلامت قلب خود آگاه باشید و آن را بررسی کنید. می‌توانید با انجام چند تست ایمن و ساده در منزل سلامت قلب خود را ارزیابی کنید، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

تست پله

تست پله می‌تواند به تعیین سلامت قلب کمک قابل‌توجهی کند. متخصصان معتقدند که فردی با قلب سالم باید بتواند به آسانی یک‌ونیم دقیقه از پله‌ها بالا برود، در صورتی که فردی نتواند این کار را انجام دهد، سلامت قلب او در خطر است.

چک کردن ضربان قلب

به منظور بررسی ضربان قلب خود در خانه، انگشت میانی و اشاره دست رأس خود را روی مچ دست راست قرار دهید تا ضربه زدن نبض را احساس کنید. سپس باید تعداد ضربه‌ها را برای ۱۰ ثانیه بشمارید، تعداد ضربه‌ها را در شش ضرب کنید تا ضربان قلب در یک دقیقه مشخص شود. ضربان طبیعی قلب باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ در دقیقه باشد، اگر ضربان قلب بالاتر یا کمتر از تعداد معمول باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

ورزش‌های هوازی

اگر با انجام دادن ورزش‌های هوازی سبک احساس تنگی نفس می‌کنید به احتمال زیاد درگیر بیماری‌های قلبی زمینه‌ای شده‌اید. همچنین، ممکن است افراد مبتلا به مشکلات قلبی پس از انجام چنین تمریناتی دچار خستگی شوند، زیرا اکسیژن کافی به عضلات آن‌ها نمی‌رسد.

علائم و نشانه‌های یک قلب ناسالم

علاوه بر آزمایش‌های یادشده، ممکن است افرادی که قلب ناسالم دارند، دچار علائمی مانند تورم پاها، مچ و ساق پا، سرگیجه، ناراحتی در قفسه سینه، درد شانه و بازوی چپ، سوزش سردل، کمردرد، آپنه خواب، رنگ‌پریدگی و درد در انگشتان پا شوند. لازم است به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و حفظ سلامت قلب از سبک زندگی سالم پیروی کنید. برای نمونه، توصیه شده است که به میزان کافی آب بنوشید، فشار خون و سطح کلسترول خون را کنترل کنید و سیگار کشیدن را ترک کنید.

کد خبر 683959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.