قیمت روز خودرو / کاهش ۸۰ میلیونی قیمت فونیکس در یک هفته

در هفته دوم از شهریورماه بازار خودرو با آرامش نسبی همراه بود به طوری که شاهد افزایش قیمت محصولات سایپا، کاهش قیمت در خودروهای ایرانخودرو و ریزش قابل توجه قیمت‌ها در خودروهای مونتاژی بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته با اخباری همچون آزاد سازی هزار دستگاه النترا از گمرک یک شوک قیمتی به بازار خودرو وارد شد و قیمت‌ها را در بازار شکست. در هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی در بازار تغییر خاصی نداشته و بیشتر محصولات قیمت‌های خودشان را حفظ کردند. البته در سبد محصولات خودروهای مونتاژی روند بازار کاهشی بود.

در پایان هفته گذشته خبر آزادسازی قیمت خودرو دست به دست شد و این انتظار وجود داشت تا بازهم قیمت خودروها به ویژه خودروهای مونتاژی کاهش پیدا کند.

تکذیب خبر آزاد سازی قیمت خودرو

این سودا که زیاد ادامه نداشت و پس از جلسه روز شنبه شورای رقابت به این گمانه زنی‌ها پایان داد و خبر آزادسازی قیمت خودرو را تکذیب کرد.

آنطور که مدیر روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد: بر اساس قانون و مطابق دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، این موضوع هنوز تغییری نکرده و با توجه به قانون شورای رقابت این وظیفه را انجام می‌دهد.

وی افزود: ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند.

همچنین روابط عمومی شورای رقابت گفت: ما در طول دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف شد اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد.

این اخبار ضد و نقیض باعث شد خریداران و فروشندگان در بلاتکلیفی قیمت‌ها قرار گرفتند به طوری که در روز شنبه معاملات بازار خودرو به حداقل برسد.

بازار خودرو در اولین روز از هفته نسبتاً آرام بود و تغییر قیمت زیادی در بازار دیده نشد. برای مثال کوییک S با همان قیمت روز چهارشنبه هفته گذشته یعنی قیمت ۳۴۹ میلیون تومانی معامله شد. خودرو شاهین نیز در محدوده قیمت ۵۶۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند محصولات داخلی تغییر قیمت آن‌چنانی نداشتند. برای مثال قیمت فیدلیتی پرایم ۵ نفره در اولین روز از هفته یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بود.

همان طور که پیش بینی می‌شد روند ثبات قیمت در این هفته ادامه داشت و حتی قیمت‌ها به سمت ریزش نیز حرکت کردند. آرامش در بازار خودرو تا روز سه شنبه ادامه داشت اما در این روز دچار نوسان شد و شاهد ریزش قیمت خودروهای مونتاژی، افزایش قیمت خودرو در سبد محصولات سایپا و کاهش قیمت در محصولات ایران خودرو بودیم.

در واقع به نظر می‌رسد علت این ریزش دوباره قیمت خودروهای مونتاژی به دلیل بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه از ساعت ۲۰ روز دوشنبه برای انتخاب چهار مدل خودروی جک J۴, J۷, S۳, S۵ و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو ۶، FX، تیگو ۷، X۲۲ و X۵۵ بوده باشد.

تغییر قیمت خودروهای داخلی

خودرو شاهین از گروه خودروسازی سایپا با ۶ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به اولین روز از هفته به ۵۶۶ میلیون تومان در بازار آزاد رسید و مجدد به قیمت روز سه شنبه هفته گذشته خود رسید.

سمند سورن پلاس تیپ ۳ از گروه ایران خودرو با کاهش ۲۰ میلیون تومانی در مقایسه با هفته گذشته به قیمت ۵۴۴ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. تارا اتوماتیک نیز با ۶ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته به ۷۶۱ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

قیمت روز خودرو / کاهش ۸۰ میلیونی قیمت فونیکس در یک هفته

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

ام وی ام ایکس ۲۲ دنده‌ای به قیمت سه شنبه هفته گذشته خود یعنی ۷۱۰ میلیون تومان رسید. علاوه بر این آریزو ۵ نسبت به هفته گذشته کاهش ۴۰ میلیون تومانی داشت و به قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی در بازار آزاد نزدیک شد. فونیکس ۱.۶ در رأس ریزش قیمت خودروهای مونتاژی قرار داشت و با ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته به قیمت یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.

قیمت روز خودرو / کاهش ۸۰ میلیونی قیمت فونیکس در یک هفته

کد خبر 683821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.