تمهیدات دولت برای زائران اربعین مثال‌زدنی بود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال خدمت‌رسانی‌ها و پیش‌بینی‌ها برای سهولت در زیارت و پیاده‌روی زائران به نسبت سال‌های گذشته بهتر شده و مثال‌زدنی بود و همه خدمات از اسکان، غذا و استراحت برای مردم زیارت‌کنندگان فراهم بود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرز مهران از شلوغ‌ترین مرزهای کشورمان برای ورود زائران از ایران به کشور عراق محسوب می‌شود که زائران زیادی این مرز را برای رفت و بازگشت خود به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته با مسائل و مشکلاتی در مرز زمینی مهران روبه‌رو بودیم که عمده آنها به دلیل شلوغی این منطقه و ازدحام زائران اتفاق می‌افتاد و باعث کندی خدمت‌رسانی به مردم می‌شد، اما امسال وضعیت به مراتب بهتر از سال‌های گذشته بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در خانه ملت تصریح کرد: کار بررسی ویزاها و پاسپورت‌ها در ایران و همچنین در مبادی ورودی کشور عراق به‌خوبی و با سرعت انجام شد، ضمن اینکه امسال با هماهنگی طرف عراقی بررسی سیستمی عراق را ایران بر عهده داشت.

وی ادامه داد: وضعیت تأمین خودروها به شکلی بود که کار جابه‌جایی و انتقال زائران به کربلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین به‌خوبی و به تعداد زیاد مهیا شده بود، همچنین دولت سیزدهم برای بازگشت زائران تدارکات و امکانات خوبی به‌ویژه برای تسهیل بازگشت زوار حسینی به شهرهایشان فراهم کرده بود.

نقدعلی با بیان اینکه امسال خدمت‌رسانی مواکب چه در مسیر نجف تا کربلا و چه موکب‌های مستقر در سایر شهرها و مرزها به‌خوبی و فراوانی انجام می‌شد، ادامه داد: امسال با وجود حضور پرتعداد و میلیونی زائران اربعین حسینی از ایران، از کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان هم زائران بیشتری به نسبت سال‌های گذشته وارد ایران و عراق شدند و به زیارت اربعین پیوستند.

به گفته این نماینده مجلس، امسال خدمت‌رسانی‌ها و پیش‌بینی‌ها برای سهولت در زیارت و پیاده‌روی زائران به نسبت سال‌های گذشته بهتر شده و مثال‌زدنی بود و همه خدمات از اسکان، غذا و استراحت برای مردم زیارت‌کنندگان فراهم بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون قضائی مجلس یازدهم اظهار کرد: اربعین اسباب همدلی دو کشور ایران و عراق و سایر مسلمانان، شیعیان و حتی غیرمسلمانان را فراهم کرده و به رسانه‌ای بین‌المللی تبدیل شده که سال به سال در حال فراگیرتر شدن و وسعت یافتن است.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین امسال، شاهد حضور زائراولی‌های زیادی بودیم که بسیاری از آنها از کشورهای همسایه ایران وارد مرزهای کشورمان و سپس وارد خاک عراق شدند و در مسیر پیاده‌روی و راهپیمایی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام نقدعلی تاکید کرد: همه این موارد نشان از توسعه و ترویج روزافزون فرهنگ اربعین و زیارت اربعین حسینی دارد و هرچه جلوتر می‌رود زمینه ظهور و بروز تمدن بزرگ اسلامی را فراهم می‌کند.

کد خبر 683746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.