قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری چقدره؟

قیمت کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک چقدر است؟ برای مثال، اتاقی ۱۲متری؟ برای برآورد قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری هم روش‌های مختلفی وجود دارد و در ادامه اطلاعات کافی درباره این موضوع در اختیارتان قرار خواهیم داد.

قیمت کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک چقدر است؟ برای مثال، اتاقی ۱۲متری؟ فقط بحث اتاق‌های کوچک نیست؛ گاهی برای طراحی داخلی جذاب یک محیط می‌توانید فقط بخشی از آن را برای مثال، چند متر از آن را با کاغذدیواری تزئین کنید و بپوشانید. در این صورت، هم جلوه جذابی برای فضا به‌وجود می‌آورید و هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود. در انتخاب و خرید کاغذ دیواری، همیشه مقوله هزینه‌ها برای خریداران مهم است. برای برآورد قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری هم روش‌های مختلفی وجود دارد و در ادامه اطلاعات کافی درباره این موضوع در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پیش‌ نیاز محاسبه قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری

محاسبه مقدار و در واقع متراژ کاغذ دیواری‌ ها چگونه است؟ کاغذهای دیواری به‌شکل رولی به‌فروش می‌رسند. به‌عبارت دقیق‌تر، برای خریدشان باید مشخص کنید که چند رول از آنها می‌خواهید و متراژ موردنظرتا معادل چه تعداد رول یا بخشی از یک رول می‌شود. در بیشتر اتاق‌های ۱۲متری، متراژ دیوارها به‌شرح زیر است:

  • دو دیوار ۴متری وجود دارد؛
  • دو دیوار ۳متری وجود دارد.

بنا به اینکه آیا پنجره یا فضاهایی مشابه آن در اتاق وجود داشته باشد، از مقدار کاغذ دیواری لازم برای دیوارهای اتاق ۱۲متری کسر می‌شود.

روشی آسان و مناسب برای محاسبه مقدار کاغذ دیواری اتاق ۱۲ متری

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق 12 متری

با وجود سامانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، خرید محصولات مختلف از جمله کاغذ دیواری‌ ها بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. برای مثال، با وب سایت والینو می‌توانید بدون دغدغه و نیاز به محاسبات مختلف، از مقدار رول لازم برای کاغذ دیواری‌ کردن اتاق ۱۲متری و فضاهایی با متراژهای مختلف باخبر شوید. قیمت تمام شده به شکل اتوماتیک و آنلاین در سایت والینو به‌شما اعلام می‌شود و روند خرید شفاف‌تر از همیشه پیش خواهد رفت.

ماجرا از این قرار است که با ورود به فروشگاه آنلاین والینو به آدرس اینترنتی www.wallino.com، با طیف وسیعی از محصولات کاغذ دیواری و پوستر دیواری روبه‌رو می‌شوید. این محصولات در دسته‌بندی‌های گوناگون قرار دارند و با کلیک روی هریک، مشخصات کاملشان را مشاهده می‌کنید. برای اینکه بدانید برای ابعاد اتاقتان چه مقدار کاغذ دیواری لازم است هم محاسبه‌گری آنلاین در نظر گرفته شده است.

فروشگاه آنلاین کاغذ دیواری و پوستر دیواری والینو

روند کار محاسبه متراژ لازم برای خرید کاغذ دیواری با این محاسبه‌گر به‌شیوه زیر است:

  • ابتدا باید ابعاد را انتخاب کنید؛
  • عرض دیوار را وارد کنید؛
  • ارتفاع دیوار را وارد کنید؛
  • سایز را تأیید کنید؛
  • کاغذ را به سبد خریدتان اضافه کنید.

تمام فرایند خرید کاغذ دیواری از سایت والینو آنلاین است و ذره‌ای زحمت و دردسر به شما تحمیل نمی‌کند. حتی امکان انتخاب بخش‌های دلخواه از کاغذ دیواری برای قرارگرفتن روی دیوارتان هم وجود دارد. بهتر است که در واردکردن ابعاد دیوار هم همیشه، عرض و ارتفاع را ۵ سانتی‌متر اضافه‌تر بگیرید تا مشکلی در اجرای کاغذ دیواری روی دیوارها پیش نیاید. در زمان ثبت سفارشتان از سایت والینو می‌توانید توضیحات لازم را هم قید کنید و اگر نکته‌ای در ذهن دارید، یادآور شوید. با مراجعه به سایت والینو می‌توانید از قیمت هر مترمربع از کاغذ دیواری و پوستر دیواری موردنظرتان به شکل آنلاین و اتوماتیک باخبر شوید.

تعداد رول‌های مطلوب برای اتاق۱۲ متری

نصابان و کارشناسان معمولا، ۸ تا ۹ رول کاغذ دیواری را برای اتاق‌هایی با ابعاد ۱۲متر توصیه می‌کنند. باید دقت کنید که استاندارد طول و عرض هر محصول کاغذ دیواری چقدر است. در بیشتر موارد، رول‌های تولیدی کارخانه‌ها ابعادی معادل ۱۰ در ۵۳ دارند؛ یعنی، ۵۳ سانتی‌متر عرض و ۱۰ سانتی‌متر طول دارند. در برخی از موارد هم طول و عرض کاغذ دیواری‌های تولیدی بیشتر است و در این صورت، کاغذ دیواری لازم برای اتاقی ۱۲متری در حدود ۴ تا ۶ رول است.

شیوه محاسبه رول کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲متری و موارد دیگر

برای اینکه به برآورد دقیق و درستی درباره مقدار رول کاغذ دیواری برسید، لازم است که مساحت هر دیوار را فارغ از مساحت و متراژ فضا به‌طور جداگانه محاسبه کنید. با محاسبه مقدار رول مناسب برای اتاق ۱۲متری یا هر اتاق دیگری، امکان اندازه‌گیری رول و محاسبه هزینه و قیمت هم فراهم می‌شود. در نتیجه قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲متری را به‌دست می‌آورید. ابتدا لازم است که مساحت دیوار محاسبه شود. فرمول مساحت مستطیل را هم که در دوران ابتدایی یاد گرفته‌اید: مساحت= عرض در طول دیوار. فرض کنید که مساحت دیوار اتاق ۱۲ متری معادل با ۱۲ مترمربع باشد؛ در این صورت، مقدار رول کاغذ دیواری موردنیاز چقدر خواهد بود؟ باید بدانید که ابعاد رول موردنظرتان چقدر است.

فرض کنید که رول کاغذ دیواری برابر باشد با ۱ متر در ۶۰ سانتی‌متر. برای به‌دست‌آوردن تعداد رول‌ها باید مساحت دیوار را بر مساحت رول تقسیم کنید تا به تعداد رول برسید. بهتر است که مقدار رول بیشتری نسبت به آنچه به‌دست می‌آید، تهیه کنید تا کم نیاورید و مشکلی بابت پوشاندن دیوارها پیش نیاید. با آگاهی از قیمت هر رول از کاغذ دیواری منتخب هم امکان محاسبه قیمت برایتان مقدور می‌شود.

اندازه رول‌های کاغذ دیواری موجود در بازار

به‌طور معمول، اندازه‌های ثابتی از کاغذهای دیواری در قالب رول‌ها در بازار موجود است. اندازه استاندارد رول‌ها معمولا به‌شرح زیر است:

  • عرض 53 سانتیمتر در طول 10 متر؛
  • عرض 70 سانتیمتر در طول 10 متر؛
  • عرض 106 سانتیمتر در طول 15.5 متر.

پوشش‌دهی رول‌های کاغذ دیواری هم معمولا با روندی به‌صورت زیر همراه است:

  • عرض 53 سانتیمتر ، پوشش دهی 1.59 متر طول دیوار؛
  • عرض 100 سانتیمتر ، پوشش دهی 3 متر طول دیوار؛
  • عرض 106 سانتیمتر ، پوشش دهی 5.30 متر طول دیوار.

قیمت کاغذ دیواری ‌های مختلف برای اتاق ۱۲ متری

با راه‌کارهای رسیدن به محاسبه و پیداکردن متراژ کاغذ دیواری و قیمت مناسب آن آشنا شدید. باید بدانید که قیمت رول‌های کاغذ دیواری مختلف تحت تأثیر عوامل مخلتفی است و برای همین تنوع قیمت در بازار آنها وجود دارد:

  • جنس کاغذ؛ جنس‌های مختلفی از کاغذ دیواری در بازار است و بنا به کیفیت هر محصول، تنوع قیمت وجود دارد.
  • الیاف بافته‌نشده؛ کاغذ دیواری‌ هایی از این جنس بافتی با قابلیت تنفس دارند و مواد موجود در آنها متناسب با محیط زیست است. البته این نوع از کاغذهای دیواری قابل‌شست‌وشو نیستند و شاید انتخابشان مقرون به ‌صرفه نباشد.

در قیمت‌گذاری کاغذ دیواری، علاوه بر بافت و جنس پای عوامل دیگری مانند شرکت تولیدکننده، کشور مبدأ برند و طرح محصول هم به میان است. برای خرید کاغذ دیواری باید به مجموع این موارد دقت کنید و یادتان باشد که کیفیت را هیچ‌گاه از بین نبرید چون کاغذ دیواری ‌هایی از جنس‌های نامرغوب بعد از مدتی جلوه دیوار و فضا را به‌شدت مخدوش و نامناسب می‌کنند. با صرف کمی هزینه از هزینه‌های بعدی جلوگیری خواهید کرد.

برای محاسبه قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری و فضاهایی با متراژهای مختلف، باید اقدام به اندازه‌گیری مساحت هر دیوار و سطح رول کاغذ دیواری کنید. با تقسیم مقدار مساحت دیوار بر سطح رول، تعداد رول به‌دست می‌آید. با آگاهی از قیمت هر رول و ضرب‌کردن تعداد در قیمت هم به هزینه نهایی و لازم می‌رسید. این روند برای مواردی است که باید در خرید حضوری، خودتان همه‌چیز را بررسی کنید.

در خرید از بسترهای آنلاین و معتبری مانند سایت والینو، نیاز به چنین فرایندهایی نیست و به‌کمک محاسبه‌گر آنلاینی که وجود دارد، قیمت و متراژ کاغذ دیواری منتخبتان بنا به هزینه رول و محصول موردنظر محاسبه و به شما اعلام می‌شود. انتخاب‌های هوشمندانه در خرید به شما در رقم‌زدن تجربه‌های دل‌پذیر و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کند. با خرید از بستری امن و معتبر می‌توانید خیال خود را بابت هزینه و دوام محصول راحت نگه دارید.

کد خبر 683629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.