آخرین جزئیات سیل در خراسان شمالی

در پی صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور برای خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران، شاهد جاری شدن سیلاب در روستاهایی از خراسان شمالی هستیم و این موضوع منجر به اعزام تیم‌های هلال‌احمر به مناطیل سیل‌زده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارش شدید باران در بجنورد که از ابتدای صبح امروز آغاز شد، آب‌گرفتگی در این شهر راه به دنبال داشت. این شدیدترین بارش طی تابستان جاری در شهر بجنورد است و اطراف این شهرستان نیز از جاری شدن سیل بی‌بهره نبودند و در مناطق روستایی نیز جاری شدن سیل سبب خساراتی شده است.

اعزام تیم‌های هلال‌احمر خراسان شمالی به مناطق سیل زده

ابراهیم سارمی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان شمالی، با اشاره به صدور هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان برای امروز و فردا اظهار کرد: ۳۰ تیم امداد و نجات هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند تا در صورت نیاز، ارائه خدمت داشته باشند.

وی افزود: صبح امروز پنج تیم عملیاتی به شهرستان مانه و سملقان برای خدمات‌رسانی به سیل زدگان روستاهای یموق و کهنه جلگه اعزام شدند. در شهر بجنورد نیز شاهد بارش شدید باران بودیم، اما با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

کدام روستاها درگیر سیلاب شد؟

حسن یوسفی، معاون اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی نیز از جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان طی صبح امروز چهارم شهریورماه و اظهار کرد: بارش باران شدید طی صبح امروز موجب جاری شدن سیلاب در روستای امانلی شهرستان راز و جرگلان شد.

وی افزود: جاری شدن سیلاب خسارت‌هایی را به دنبال داشته که هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست و افزون بر آن، سیلاب در روستاهای یموق، گزآباد و کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان نیز جاری شده بود. در شهر بجنورد نیز شاهد بارندگی شدید باران بودیم، اما این بارندگی‌ها همراه با جاری شدن سیلاب نبود.

معاون اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه بارندگی شدید باران در قسمت‌هایی از بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان موجب قطع برق شد، تصریح کرد: از ابتدای صبح امروز نیروهای هلال‌احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده‌باش بودند و اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی هستند. در حال حاضر قطعی آب، برق و گاز در مناطق سیل زده وجود ندارد و قطع برق به وجود آمده نیز حل شده است.

هشدار نارنجی هواشناسی در راستای تشدید فعالیت سامانه بارشی

پیش از این در روز _پنجشنبه دوم شهریورماه_ سازمان هواشناسی کشور نسبت به صدور هشدار نارنجی اقدام کرده بود که اطلاعات آن به شرح زیر است:

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما

منطقه اثر طی روز شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران

اثر مخاطره: اختلال در تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه: اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی

کد خبر 682820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.