۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
قیمت نفت به ۸۴ دلار رسید

قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش بیش از یک دلاری به بشکه‌ای ۸۴.۳۹ دلار رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، با ثابت ماندن ارزش دلار در آستانه سخنرانی رئیس فدرال رزرو برای یافتن نشانه‌هایی از چشم‌انداز افزایش نرخ بهره، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی با یک دلار و ۳ سنت افزایش ۸۴.۳۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۳ سنت افزایش ۸۰.۰۸ دلار معامله شد.

هر ۲ شاخص نفتی در در ساعات اولیه امروز نیز بیش از یک دلار افزایش را ثبت کرده بودند، سپس کاهش یافت و بعد و دوباره افزایش یافت.

در ابتدا احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه سخنرانی جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در گردهمایی جکسون هول، ارزش دلار را به بالاترین رقم در ۱۰ هفته گذشته رساند که بیشترین افزایش در این ماه به شمار می‌رود زیرا بازار در انتظار سخنانی در مورد ادامه افزایش نرخ بهره است.

تقویت ارزش دلار، نفت را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر می‌سازد و تقاضا را کم می‌کند.

در عین حال تحلیلگران بانک مورگان استنلی در یادداشتی نوشتند، کاهش ذخایر اخیراً به شیوه متقاعدکننده‌ای کاهش یافته است و از آنجایی که بازار تا پایان سال با کسری مواجه است تا اینکه در اوایل ۲۰۲۴ با مازاد مواجه شود، این بانک انتظار دارد که قیمت نفت برنت تا حدود ۸۰ دلار در هر بشکه تقویت شود.

البته احتمال اینکه بازار با کسری مواجه باشد، هنوز قطعی نیست زیرا مذاکراتی میان ترکیه و عراق برای ازسرگیری صادرات نفت عراق از پایانه جیهان ترکیه در حال انجام است. این مذاکرات این هفته با شکست مواجه شده بود.

در عین حال، وزیر نفت ایران گفته است، انتظار دارد با وجود تحریم‌های آمریکا تولید نفت خام کشورش تا پایان سپتامبر به ۳.۴ میلیون بشکه در روز برسد.

از طرف دیگر، مقامات آمریکایی در حال تهیه پیش‌نویسی هستند تا تحریم‌های نفت ونزوئلا را کاهش دهند تا راه را برای شرکت‌ها و کشورهای بیشتری برای واردات نفت خام این کشور هموار کند.

از طرفی، تحلیلگران هم انتظار دارند که عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر یعنی اکتبر ادامه دهد.

کد خبر 682668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.