بازدهی بازارها در هفته آخر مرداد / بازگشت طلا به مدار صعود

در هفته منتهی به شهریورماه حال بازارهای پریسک تعریفی نداشت و به نوعی در رکود به سر می‌برد، در طول این هفته شاهد نوسانات بسیار ضعیف در بازار دلار، سکه و طلا بودیم و شاخص کل بورس نیز نتوانست خود را به دو میلیون واحد برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت دلار در اولین روز این هفته با کانال ۴۸ هزار تومانی در بازار آزاد خرید و فروش شد و با یک روندی صعودی خود را به آخر هفته رساند.

دلار با ۴۰۰ تومان افزایش قیمت در طول هفته وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شد و به ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان در روز چهارشنبه رسید.

بازدهی بازارها در هفته آخر مرداد / بازگشت طلا به مدار صعود

بازار طلا و سکه در این هفته

در اولین روز از هفته معاملات بازار سکه و طلا با سکه امامی در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، انس جهانی ۱۸۸۹ دلار و هر گرم طلای ۲۴ عیار با دو میلیون و۲۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز شد، بازار سکه و طلا که تا روز دوشنبه روند نزولی به خود گرفته بود، از روز سه شنبه بازار با رشد قیمت همراه شد به طوری که سکه امامی در روز چهارشنبه به ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان رسید.

علاوه بر این هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به محدوده دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان نزدیک شد.

بازدهی بازارها در هفته آخر مرداد / بازگشت طلا به مدار صعود

بازار بورس در این هفته

شاخص کل بورس که در اولین روز هفته کار خود را با ۱,۹۵۷,۵۳۸ واحد آغاز کرد، در طول هفته بازار سرمایه سیاه پوش شد و سهامداران به عزای سهام خود نشستند، روند نزولی شاخص کل تا روز دوشنبه ادامه داشت و با دو هزار واحد رشد کمی به سهامداران دلگرمی داد، اما شاخص در روز سه شنبه با ریزش ۱۸,۲۱۶ واحدی به کار خود پایان داد.

در روز چهارشنبه روند کمی تغییر کرد و در دقایق پایانی با هشت هزار واحد رشد به ۱,۹۴۶,۶۳۸ واحد رسید. در واقع بعد از یک هفته پر ریسک برای سهامداران، بالاخره در روز چهارشنبه تابلو بورس سبز شد، البته رشد بورس در روز چهارشنبه را می‌توان از اخباری که در نرخ گاز، دلار پتروشیمی و پالایشگاهی و وضعیت صنعت خودرو دانست که به بازار سرمایه سیگنال مثبت وارد کردند.

روز گذشته جلسه‌ای سرنوشت‌ساز برای بازار سرمایه برگزار شد که در آن دولت برای مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصمیم‌گیری کرد و آنطور که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید احتمال عقب نشینی دولت از این مصوبه وجود دارد.

بازدهی بازارها در هفته آخر مرداد / بازگشت طلا به مدار صعود

کد خبر 682329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.