آسپرین خطر بروز سکته قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آسپرین احتمال بروز سکته قلبی برای بار دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانمارکی به منظور بررسی تأثیر آسپرین بر احتمال بروز سکته قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، گروهی از افراد بالای ۴۰ سال که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷، برای اولین بار سکته قلبی را تجربه کرده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد با استفاده از استنت درمان شده بودند و در طول درمان اول پس از سکته قلبی آسپرین مصرف کردند.

محققان تأثیرات طولانی‌مدت مصرف آسپرین بر سلامت قلب افراد را مورد ارزیابی قرار دارند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که پس از سکته قلبی اول داروی آسپرین مصرف نکرده بودند، بیشتر در معرض سکته قلبی دوم، سکته مغزی و حتی مرگ قرار داشتند، البته ممکن است عوامل دیگر نیز در این زمینه تأثیرگذار باشد، بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گفته پژوهشگران، داروی آسپرین مانع لخته شدن خون می‌شود، به همین دلیل احتمال بروز سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. البته توصیه شده است زمانی که حمله قلبی یا سکته مغزی رخ می‌دهد، از آسپرین استفاده نشود، زیرا خون رقیق‌تر می‌شود و آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند. در این شرایط، باید ابتدا با اورژانس تماس بگیرید و بدون هماهنگی با متخصص آسپرین مصرف نکنید.

کد خبر 682114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.