هوش مصنوعی در تولید تصویر از انسان پیشی گرفت

هوش مصنوعی فقط در طول یک سال بیشتر از همه تصاویر ثبت شده توسط انسان در طی ۱۵۰ سال عکس ارائه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوربین عکاسی در سال ۱۸۲۶ اختراع شد، عکاسان از آن زمان با سرعت زیادی عکس‌های متنوع و در تعداد بالا را ثبت کرده‌اند، اما هوش مصنوعی موفق شد در کمتر از ۱۲ ماه به اندازه عکس‌های تولید شده توسط انسان در طی ۱۵۰ سال، عکس تولید کند. به بیان دیگر تعداد تصاویری که هوش مصنوعی ساخته است با تعداد عکس‌هایی که از زمان اختراع دوربین عکاسی تا ۱۵۰ سال بعد از آن گرفته شده است، برابری می‌کند.

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Everypixel نشان می‌دهد که هوش مصنوعی موفق شده است تاکنون ۱۵ میلیارد تصویر ثبت کند، در حالی که انسان از سال ۱۸۲۶ تا سال ۱۹۷۵ که تقریباً ۱۵۰ سال است، همین تعداد عکس را تولید کرده است. ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی شامل Stable Diffusion، Midjourney، DALL-E و Adobe Firefly می‌شود.

با توجه به نتایج ارائه شده، کاربران بیش از دو میلیون تصویر در روز در پلتفرم DALL-E 2 تولید می‌کنند. Midjourney نیز اعلام کرده است که سرورهایش قادر هستند هر ثانیه حدود ۲۰ تا ۴۰ دستور جدید برای تولید تصویر دریافت کنند. بنابراین روزانه تقریباً ۲.۵ میلیون عکس در این سرویس تولید می‌‎شود که معادل ۹۶۴ میلیون عکس از زمان راه‌اندازی آن از ماه جولای ۲۰۲۲ است.

هوش مصنوعی Stable Diffusion یک نرم‌افزار منبع باز است به این معنا که پلتفرم‌ها و برنامه‌های متعدد از توانایی این هوش مصنوعی بهره می‌برند، بنابراین ارائه آمار دقیق آن غیرممکن است. شرکت Adobe نیز اعلام کرده است که Adobe Firefly در ماه جولای و فقط سه ماه پس از راه‌اندازی، یک میلیارد تصویر با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرده است. البته این اعداد به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، کاملاً دقیق نیست.

با وجود اینکه تعداد تصاویر تولید شده از طریق هوش مصنوعی در حال افزایش است، اما هنوز با عکس‌های واقعی ثبت شده توسط دوربین عکاسی و گوشی هوشمند فاصله زیادی دارد، زیرا امروزه ثبت عکس با استفاده از دوربین یا گوشی هوشمند فرآیند آسان و بدون هزینه‌ای است. با توجه به تحقیقات انجام شده، امروزه سالانه حدود ۱.۸ تریلیون عکس با دوربین عکاسی و گوشی هوشمند ثبت می‌‎شود.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 682078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.