۱۰ مشکل سامانه سماح هنگام ثبت نام + کد پیگیری و نحوه برطرف کردن آن
مشکل سامانه سماح

مشکل سامانه سماح، قطعی و در مواردی اختلال در ورود به سایت، باعث شده است متقاضیان سفر اربعین با مشکل مواجه شوند. در ادامه ۱۰ مشکل سامانه سماح هنگام ثبت‌نام از جمله کد پیگیری، قطعی سامانه سماح، سیم‌کارت مطابق با کد ملی و تغییر تاریخ سفر را بررسی می‌کنیم و نحوه برطرف کردن آن را خواهیم گفت.

دانلود صوت مشکل سامانه سماح و نحوه برطرف کردن آن

تهیه و تنظیم: مانیا مردانی

۱۰ مشکل سامانه سماح هنگام ثبت نام

  • اگر مشکل دریافت کد رهگیری در سامانه سماح را دارید؛ برای دریافت شماره پیگیری باید ثبت نام را کامل انجام دهید و حق بیمه مسافرتی را نیز پرداخت کنید. اگر این مراحل را کامل انجام داده‌اید و کد رهگیری را دریافت نکرده‌اید، مجدداً وارد پروفایل خود شوید، انصراف دهید و شماره شبا را وارد نمائید. مبلغ ثبت نام به شما پس داده می‌شود و می‌توانید دوباره ثبت نام کنید. اگر باز هم به مشکل برخوردید به یکی از دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه نمائید. به دلیل اختلالات اینترنت و تقاضای زیاد سامانه سماح دچار اختلال شده است.
  • اگر مشکل قطعی سامانه سماح و اختلال در آن را دارید؛ به دلیل حجم بالای درخواست‌ها سایت چند روزی است که قطع شده است. طبق پیگیری‌ها این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.
  • اگر برای ثبت نام در سامانه سماح مشکل سیم کارتی که با شماره ملی‌تان مطابقت ندارد را دارید، یا زیر ۱۸ سال هستید و هنوز سیم کارت دریافت نکردید؛ بهتر است یک سیم کارت به نام خود تهیه کنید؛ چرا که باید حتماً سیم کارت مطابق با کد ملی داشت. اگر زیر ۱۸ سال دارید می‌توانید به یک گروه ملحق شوید تا سرگروه شما را ثبت نام نماید یا از طریق والدین خود اقدام کنید.

۷ گام ثبت نام در سامانه سماح + نحوه دریافت وام اربعین ۱۴۰۲

  • اگر برای ثبت نام در سامانه سماح و پیاده روی اربعین مشکل نداشتن تلفن همراه دارید؛ باید به یکی از مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنید تا ثبت نام شما را انجام دهند.
  • اگر می‌خواهید در پیاده روی اربعین شرکت کنید و جز اتباع خارجه هستید؛ به منظور ثبت‌نام آسان، هوشمند و سریع، اتباع می‌توانند به سامانه سهما مراجعه نمایند یا در صورت عدم دسترسی به بستر اینترنتی، با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت اقدام به ثبت نام نمایند.
  • اگر می‌خواهید تاریخ سفر به کربلا را در سامانه سماح تغییر دهید؛ به سامانه سماح مراجعه کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و از قسمت ویرایش اطلاعات تاریخ را عوض کنید.
  • اگر هنوز پاسپورتتان را دریافت نکردید؛ فرصت ثبت نام تا ۳ روز قبل از مراسم اربعین است. می‌توانید تا آن زمان ثبت نام خود را انجام دهید. به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنید تا سریع‌تر گذرنامه زیارتی موقت خود را دریافت نمائید.
  • اگر می‌خواهید زودتر از تاریخ مقرر به کربلا سفر کنید باید صبر کنید تا سامانه سماح باز شود.
  • اگر به عنوان سرگروه مشکل تأیید اعضا را در سایت سماح دارید باید به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نمائید.
  • اگر می‌خواهید ثبت نام سفرتان را از حالت فردی به گروهی تغییر دهید، به سامانه سماح وارد شوید. وارد حساب کاربری خود شوید و در گزینه ثبت انصراف اطلاعات خود را وارد کرده شماره شبا خود را وارد کنید و انصراف خود را ثبت نمائید.
کد خبر 681304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    5 0
    وقتی نمی توانند یک سیستم معمولی را مدیریت کنند چرا اینقدر تبلیغ میکنند و زائرین را اجبار و برای گرفتن ارز مانع بزرگ سماح را می اندازند الان ۲روزه میخوام ثبت نام کنم نمیشه پول از حسابم کم شده ولی بعد چند ساعت وصل شدن دوباره صفحه پرداخت میاره. حوالشون با حضرت عباس که برای رفتن به ترکیه اینقدر دنگ و فنگ نداره
  • علیرضا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 0
    افرادی که ثبت نام کردند و پرداخت انجام دادند اما به هر دلیلی یادشون رفته پرینت بگیرن و کد پیگیری رو یادداشت کنن با این روش می تونن کد پیگیری رو حتی وقتی که سماح مشکل داره پیدا کنن. باید اول وارد همون سیستم یا گوشی بشید که باهاش ثبت نام کردید، وارد همون مرورگری بشید که باهاش ثبت نام کردید. بعد از بخش تاریخچه (history) کلمه "haj" رو جست و جو کنید تا فقط صفحات این سایت که قبلا وارد شدید براتون بیاد. بعد تک تک این صفحات رو که تو هیستوری اومده چک کنید تا برسید به صفحه ای که همچین فرمتی داره: https://my.haj.ir/payment-status?status=Success&traceno=123456&paymentdate=8/16/2023%201:51:20%20AM". همونجور که میبینید داخل این لینک یک کدی هستش که اینجا مثلا میشه کد "123456" که یک کد 6 رقمی یا 7 رقمی هستش. این همون کد پیگیری ثبت نام شما تو سامانه سماح هستش. اگر مشکلتون حل شد یک صلوات برای مرحوم پدرم بفرستید.
  • مریم IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    دو روز دیگه گروه راه میافته هنوز گذرنامه پسرم نیومده انگار امسال هم به لطف کم کاری بعضیا جامانده میشیم
  • حسن عرفان IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    بسیار عالی است
  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    ما قبل از خراب شدن سایت ثبت ناممون رو انجام دادیم و بابت۴نفر ۱۴۰تمن بیمه۳۵هزاری دادیم وکدپیگیری هم بهمون ندادن بعداز اینکه سایتو خراب کردن و حالا مجددا سایتو به شکل دیگه تغییر دادن ک مثلا سایت قبلی مشکل داشته وسایت جدید با طرحی جدید دادن میرم پیگیری باز انگار ن انگار ک ما قبلا ثبت نام کردیم و حق بیمه هم پرداخت کردیم باز میزنه بیمه۳۵تمنی پرداخت کنید وثبت نام کنید!!این چ وضعشه!!هزینه بیمه پرداختیمونو دزیدید؟!!
  • جلال IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    به عنوان سرگروه هزینه ی 10نفر رو واریز کردم ولی کد پیگیری نداد هیچ راهی هم برای استعلام ندارم سامانه میزنه دوباره باید پرداخت کنم