دائمی‌ شدن فعالیت رستوران‌ها در فضاهای باز نیویورک

فعالیت رستوران‌ها در فضاهای باز نیویورک که به دنبال شیوع بیماری کرونا آغاز شد، اکنون به روندی دائمی البته مشروط به پیروی از قوانین ویژه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اریک آدامز شهردار نیویورک با طرح فعالیت دائمی رستوران‌ها در فضاهای باز موافقت و لایحه جدیدی را در این زمینه وضع کرده است. در این راستا، قرار است طرح سرو غذا توسط رستوران‌ها و کافه‌ها در فضاهای باز نیویورک، که جنبشی فراگیر در سراسر جهان طی دوران کرونا بود، بزرگ‌ترین طرح اجرا شده در این زمینه در ایالات متحده آمریکا باشد که البته پیاده‌سازی آن مشمول پیروی از قوانین ویژه‌ای خواهد بود. جالب است بدانید که برنامه دائمی‌سازی فعالیت رستوران‌ها در فضاهای باز نیویورک حدود یک سال پیش توسط اعضای شورای شهر مطرح شد که در نهایت، اریک آدامز پس از انجام مذاکرات مختلف با مدیران شهر، مجوز اجرای آن را با صدور قوانین جدید صادر کرد.

دائمی‌ شدن فعالیت رستوران‌ها در فضاهای باز نیویورک

قوانین جدید

آدامز فعالیت دائمی رستوران‌ها در فضاهای باز را تنها در پیاده‌روهای عریض و در سازه‌هایی با قابلیت دیده شدن کامل کاربران مجاز دانسته است. علاوه بر این، صاحبان کسب و کاری که قصد سرو غذا و نوشیدنی به مشتریان خود را در فضاهای باز دارند باید فضایی را به عنوان انبار مشخص کنند تا به نگهداری مواد غذایی خود در محیطی سالم بپردازند که البته اشغال فضای شهر برای این منظور مشمول پرداخت کرایه به شهرداری خواهد بود.

میزان کرایه‌ای که هر رستوران باید برای این منظور پرداخت کند به میزان فضایی بستگی دارد که برای توسعه تجارت خود در فضای باز شهری اشغال می‌کند. جالب است بدانید که تا پیش از این رستوران‌هایی که میز و صندلی‌های خود را به طور موقت در فضاهای باز شهری به منظور سرو غذا و نوشیدنی به مشتریان خود قرار می‌دادند، موظف به پرداخت هیچ هزینه‌ای به شهرداری برای این منظور نبوده‌اند.

مدیران نیویورک ادعا کرده‌اند که در تلاش هستند با کمک معماران شهر سازه‌هایی پیش‌ساخته را طراحی کنند و در اختیار رستوران‌ها قرار دهند که تمام ویژگی‌های سازگار با قوانین جدید را دارد و چالش‌های احتمالی ناشی از سرو غذا در فضاهای باز را به حداقل خواهد رساند.

دائمی‌ شدن فعالیت رستوران‌ها در فضاهای باز نیویورک

کد خبر 680916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.