برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین چه باید کرد؟

متخصص طب سنتی توضیحاتی در خصوص چگونگی جلوگیری از گرمازدگی و درمان گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین حسینی ارائه داد.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چگونگی جلوگیری از گرمازدگی و درمان آن در پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: آب یخ یا حتی بسیار خنک را نباید نوشید، آبی که استفاده می‌شود باید ولرم و مطابق با دمای بدن باشد.

وی افزود: لباس‌های گشاد و نخی بپوشید. بار اضافه با خودتان حمل نکنید و اگر مقدور است از کالسکه یا وسایل چرخ‌دار برای جدا کردن بار از بدنتان استفاده کنید، هر جا که استراحت می‌کنید، قدری شربت خاکشیر و تخم شربتی تهیه و حین پیاده‌روی میل کنید.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: از غذاهای سرخ شده و چرب استفاده نکنید و تنها غذاهای ساده میل کنید، روزها که آفتاب عمود می‌تابد و گرما به اوج می‌رسد در موکب‌ها بمانید، بعدازظهرها، شب‌ها و صبح‌های زود پیاده‌روی کنید.

وی اضافه کرد: آب زیاد بنوشید و همیشه همراه خودتان بطری آب آشامیدنی داشته باشید، مصرف نوشابه‌ها را به صفر برسانید و تنها از آب استفاده کنید؛ لیموترش نصف شده را در ظروف کوچک و سبک حمل کنید و گاهی آب یک نیمه لیمو را میل کنید.

یوسفیان گفت: تمام مواضع پوستی خود را با چفیه سبک و نخی بپوشانید و لباس‌های آستین کوتاه نپوشید، از کلاه و عینک برای سلامت چشم و جلوگیری از نفوذ گرما استفاده کنید، تا حد امکان نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار مصرف نکنید، چراکه بدن را دهیدراته و خشک می‌کند و به‌جای آن از شربت‌های سنتی استفاده کنید.

وی ادامه داد: از غذاهایی با طبع گرم، کم‌تر استفاده کنید و در مسیر بی‌رویه غذا نخورید، از عرق‌گیر استفاده کنید و برای جلوگیری از گرمازدگی در طول روز در موکب‌ها استراحت کنید و بعدازظهر یا شب‌ها به مسیر خود ادامه دهید.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: تا قبل از رفتن به زیارت اربعین و به‌منظور آمادگی برای تشرف به راهپیمایی اربعین، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشید و تعدادی لیموترش تازه به‌همراه داشته باشید تا در صورت عطش یا گرمازدگی از آن استفاده کنید.

کد خبر 680874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.