تربیت دانش‌آموز شش ساحتی، هدف تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: هدف از تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموز شش ساحتی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد، حسنعلی عزت‌خواه امروز _جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه_ در برنامه زنده تلویزیونی، برنامه‌ها و دستاوردهای سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور را که به صورت وبیناری در حال برگزاری است تشریح کرد.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه و تعالی هر کشوری از دل آموزش‌وپرورش می‌گذرد، به سخنان آیت‌الله اعرافی در جلسه مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اشاره و اظهار کرد؛ به تعبیر ایشان آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه سه ضلعی هستند که پایه‌ساز ایران قوی هستند.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد، به محورهای اجلاس اشاره کرد و افزود: با توجه به آمایش سرزمین و بوم هر منطقه موارد ده‌گانه محورهای اجلاس مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و مجموع ایده‌ها و نکته نظرات به دبیرخانه هر منطقه ارسال و به صورت کتاب تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: که در سند تحول بیشتر به مقوله تربیت اهمیت داده شده و هدف تربیت دانش‌آموز شش ساحتی است.

عزت‌خواه اضافه کرد: تمامی دبیران و آموزگاران آموزش و پرورش استان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و با آشنایی کامل با سند تحول بنیادین در مهرماه در کلاس درس حاضر خواهندشد.

وی یکی دیگر از محورهای مهم اجلاسیه مدیران آموزش و پرورش کشور را ارتقا جایگاه معلم برشمرد و اضافه کرد: شأن معلمی که با خود معلم است، منزلت معلم که با اجتماع و جایگاه معلم در جامعه است، در همین راستا دولت سیزدهم پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی را برای ارتقای جایگاه معلم در جامعه اجرایی کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان پس از بررسی نهایی اعتراضات به نتایج رتبه‌بندی خبر داد و گفت: امیدواریم قبل از مهرماه همه احکام رتبه‌بندی معلمانی که در اعتراضات مورد رسیدگی قرار گرفته بود صادر شود.

کد خبر 680818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.