کاهش آلودگی هوای کالیفرنیا با سه‌چرخه‌های الکتریکی اشتراکی

مدیران کالیفرنیا از جرای طرح آزمایشی سه‌چرخه‌های اشتراکی الکتریکی خبر داده‌اند تا با این کار، آلودگی هوای ناشی از حمل بارهای پستی و خریدهای روزانه را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که حمل بارهای پستی و خریدهای روزانه مردم از طریق وسایل نقلیه نقش مهمی در انتشار گازهای آلاینده شهری ایفا می‌کند که جایگزینی خودروهای سبز می‌تواند تا حد زیادی در حل این بحران اثربخش باشد. کمیسیون انرژی کالیفرنیا از تأمین بودجه لازم برای افزایش پایداری در شهر ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیا، خبر داده که قرار است مدیران شهر از این هزینه برای خرید سه‌چرخه‌های الکتریکی اشتراکی با هدف پایدارسازی حمل بارهای روزانه استفاده کنند. البته خرید این وسیله‌های نقلیه پاک در مرحله اول به‌طور آزمایشی اجرا خواهد شد و در صورت اثربخشی، مدیران تعداد بیشتری از آن‌ها را برای اشتراک دائمی خریداری خواهند کرد، به این امید که پایداری را برای حمل‌ونقل بارهای شهری به ارمغان بیاورند.

کاهش آلودگی هوا با سه‌چرخه‌های الکتریکی اشتراکی کالیفرنیا

ترویج حمل‌ونقل پایدار از طریق اشتراک سه‌چرخه‌های الکتریکی

طرح آزمایشی اشتراک سه‌چرخه‌های الکتریکی از هفته گذشته در ساکرامنتو آغاز شده و نظر بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است. این سه‌چرخه‌ها، که سبد نسبتاً بزرگی را در بخش پشتی خود جا داده است، اغلب با هدف حمل بارها و بسته‌های پستی در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال قابلیت رساندن خریدهای روزانه شهروندان را از فروشگاه‌ها به مقاصد نزدیک خود نیز دارد.

جالب است بدانید که شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند این سه‌چرخه‌ها را برای مدت سه هفته اجاره کنند و برای کارهای روزمره یا به قصد کسب درآمد از طریق رساندن بسته‌های دیگران به در منازل مورد استفاده قرار دهند که البته امکان رزرو آن‌ها از قبل وجود ندارد.

مدیران ادعا کرده‌اند طی چند ماه آینده و پس از پایان مرحله آزمایشی، تعداد بیشتری از این وسایل نقلیه سبز را وارد شهر خواهند کرد تا انتشار گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل در بخش تحویل بارهای شهروندان را به حداقل برسانند و از این طریق تحقق اهداف پایدار را تسهیل کنند.

کاهش آلودگی هوا با سه‌چرخه‌های الکتریکی اشتراکی کالیفرنیا

کد خبر 680036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.