افزایش اجرای پروژه‌های خورشیدی در کالیفرنیا

مدیران شهرهای کالیفرنیا به‌زودی دو پروژه خورشیدی را برای تولید الکتریسیته پاک پیاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه‌های خورشیدی که قرار است در دو شهر ناپا و کنترا کوستا پیاده شود هر یک از قابلیت تولید انرژی تجدیدپذیر کافی برای ذخیره ۱۴۹ تن گاز گلخانه‌ای برخوردار خواهد بود که این مقدار معادل کاشت و پرورش بیش از دو هزار و ۴۶۴ درخت است.

پروژه خورشیدی یک مگاواتی کنترا کوستا به دنبال عقد قراردادی ۲۰ ساله توسط مدیران شهر با یکی از ارائه‌دهندگان انرژی خورشیدی تجاری اجرا خواهد شد، حال آن‌که برنامه‌ریزان ناپا ادعا کرده‌اند که پروژه خورشیدی شهر خود را بر بام یکی از انبارهای بزرگ شهر احداث خواهند کرد. پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام این انبار از ظرفیت تأمین ۰.۶۵ مگاوات انرژی خورشیدی تا پایان قرارداد ۲۰ ساله برخوردار خواهد بود که این مقدار می‌تواند بخشی بزرگی از الکتریسیته مورد نیاز شهر را تأمین کند.

مدیران ناپا و کنترا کوستا هدف اصلی خود از اجرای پروژه‌های خورشیدی جدید را کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از مصرف الکتریسیته شهری معرفی کرده و مدعی شده‌اند این اقدام نقش مهمی در تحقق اهداف پایدار شهرهای آن‌ها ایفا خواهد کرد و آینده‌ای بدون کربن را برای بخش انرژی آن‌ها رقم خواهد زد.

افزایش اجرای پروژه‌های خورشیدی در کالیفرنیا

مدیران کالیفرنیا نیز توسعه پروژه‌های خورشیدی در ناپا و کنترا کوستا را در تسهیل تحقق هدف خود برای جایگزینی انرژی شهری با نیروی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۴۵ بسیار اثربخش دانسته و مدعی شده‌اند این اقدام اقتصاد ایالت را به‌طور قابل‌توجهی رونق خواهد بخشید. این افراد همچنین ادعا کرده‌اند که تحقق هدف تأمین صددرصدی الکتریسیته تجدیدپذیر مستلزم افزایش دست‌کم سه برابری منابع نیروی پاک در سراسر ایالت است. محققان بر این باور هستند که برای تحقق هدف بلندپروازانه کالیفرنیا لازم است پروژه‌های خورشیدی به طور گسترده‌تر در بام سازه‌ها، مراکز اجتماعی و سایر مکان‌های عمومی شهرهای مختلف اجرا شود، زیرا تقاضای انرژی پاک در سراسر ایالت همواره در حال افزایش است.

اجرای مراحل اولیه پروژه‌های خورشیدی ناپا و کنترا کوستا از ژوئن سال جاری آغاز شده و استخدام تعداد بسیاری از شهروندان بیکار را به دنبال داشته است که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی نیز در بهبود معیشت شهروندان ایفا کند.

کد خبر 679839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.