شناسایی بیش از ۶۵۰ اختلال در سیستم عصبی/ چگونگی ایجاد نقص در عملکرد مغز و اعصاب

نوروفیزیولوژیست گفت: بیش از ۶۵۰ اختلال در سیستم عصبی شناخته شده است که درباره بیشتر آن‌ها هنوز درک درست و درمان شناخته‌شده‌ای نداریم.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره چگونگی ایجاد اختلالات مغز و اعصاب و روان اظهار کرد: بیش از ۶۵۰ اختلال در سیستم عصبی شناخته شده است که درباره بیشتر آن‌ها هنوز درک درست و درمان شناخته شده‌ای نداریم.

وی افزود: شناخت دقیق ساختار و عملکرد اجزای سیستم عصبی به درمان این اختلالات کمک خواهد کرد و تلاش زیادی برای مغزشناسی از سطح مولکولی تا رفتار، در حال انجام است.

نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: حواس انسان درگاه ورودی اطلاعات به مغز است که ممکن است دچار اختلالات مختلفی وابسته به اختلال در مغز و روان یا اختلال مستقل در سیستم حسی شوند.

وی ادامه داد: درمان اختلالات یادگیری و حافظه نیازمند شناخت دقیق نحوه شکل‌گیری حافظه و موارد مختل‌کننده آن است، تحقیقات در این حیطه به درمان قطعی آلزایمر منجر خواهد شد.

صفری گفت: اختلالات در زبان و گفتار به نقص کارکرد نواحی مختلفی از مغز مربوط است که تغییر و اصلاح عملکرد این نواحی با روش‌های مختلف درمانی امکان بهبودی نسبی یا کامل را میسر می‌کند.

وی اضافه کرد: نقش خواب در سلامت ذهن و روان انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اینکه اختلالات خواب چه مشکلاتی را در سلامت جسم و مغزمی‌تواند ایجاد کند، بسیار مورد توجه و مطالعه است.

نوروفیزیولوژیست خاطرنشان کرد: اختلالات عصب-تکوینی مغز مانند اوتیسم یا ADHD ناشی از نقص در شکل‌گیری صحیح نواحی یا مسیرهای خاصی در مغز است. عصب‌شناسی با ردیابی دقیق این تغییرات به دنبال کمک به اصلاح حداکثری نقص‌های ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اختلالات ناشی از استحاله عصبی که بیشتر در سنین بالا اتفاق می‌افتد، بخش بزرگی از مشکلات مربوط سلامتی بشر در حال حاضر است، شناخت دقیق تغییرات مغز در این دسته بیماری‌ها مانند پارکینسون، امکان درمان‌های جدید را میسر خواهد کرد.

کد خبر 679725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.