از تیرانا رانده و از کانادا مانده

حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان منافقین، آن هم بلافاصله پس از منع برگزاری گردهمایی سالانه آنها از سوی پلیس فرانسه، باعث شد که سران این گروهک تروریستی به دنبال راه‌اندازی اردوگاه تازه‌ای در کانادا باشند، اما با توجه به شواهد به‌نظر می رسد کانادا نیز مانند فرانسه حاضر به پذیرش این افراد نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خردادماه سال جاری بود که مأموران پلیس آلبانی وارد مقر اشرف ۳ در تیرانا، پایتخت این کشور شدند و با حضور در محل یگان سایبری آنها، تعداد زیادی از کامپیوترها، هاردها و سرورهای موجود در این مقر تروریستی را با خود بردند.

از همان زمان عرصه بر منافقین تنگ‌تر شد و حتی فرانسوی‌ها هم تمایل چندانی برای پذیرش اعضای این گروه نشان ندادند و نمی‌دهند.

منافقین، افرادی که در قالب یک گروهک از اوایل انقلاب ضدیت با نظام اسلامی را کلید زدند و از همان روزهای اول برای مقابله به خواست ملت ایران، سلاح به دست گرفته بودند، حالا از همه طرف مانده و رانده شده‌اند و سرانشان در حال رایزنی برای یافتن مکانی جدید برای استقرار و تداوم فتنه‌آفرینی‌هایشان هستند.

از تیرانا رانده و از کانادا مانده

به‌تازگی نام کشور کانادا که از کشورهای همسو یا ایالات متحده در ضدیت با ایران اسلامی است، برای پذیرش اقامت منافقان مطرح شده و هم‌زمان، پرونده بزرگ حقوقی از سوی قوه قضائیه ایران برای اعضای ارشد این گروهک تنظیم شده است.

حالا بار دیگر نام کشوری که سال ۸۴ سازمان منافقین را در لیست سیاه خود قرار داد و چند سال بعد با فشار آمریکایی‌ها در اواخر سال ۱۳۹۱ نام این گروه را از لیست گروه‌های تروریستی حذف کرد، مطرح شده و ماوا و مامن اختلاس‌گران ایرانی بود، می‌رود تا پناهگاهی برای منافقان بی‌جا و مکان و از همه جا رانده منافق و جنایتکار باشد.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در همین رابطه با اشاره به اینکه پرونده بزرگی برای منافقان و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده است، می‌گوید: ایران خواهان خلاصی جهان از شر تروریسم و گروهک‌های تروریستی است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، ضمن اشاره به اینکه منافقان یک گروهک تروریستی است که دستش به خون هزاران نفر از ایرانیان آلوده شده است، گفت: آن‌ها مردم بی‌گناه کشورمان را به شهادت رساندند و اکنون آزادانه در برخی کشورها تردد می‌کنند.

غریب‌آبادی با بیان اینکه به موازات فشارهای حقوقی، قضائی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران بر برخی کشورهای میزبان منافقین وارد کرده است، خود این کشورها هم به این نتیجه رسیده‌اند که این گروه بقایای یک گروهک تروریستی است، افزود: این کشورها در حال محدود کردن منافقان هستند و ما از اقدام‌های صورت گرفته برای محدودسازی گروهک تروریستی منافقین استقبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که پرونده عظیمی برای گروهک تروریستی منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل و کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: شعبه ویژه‌ای تشکیل و نشر آگهی شده است؛ ضمن اینکه از طریق ایمیل به متهمان اطلاع‌‎رسانی شده است. این دادگاه به‌زودی برابر مقررات آئین دادرسی کیفری کار خود را آغاز خواهد کرد.

کانادا همه منافقان را پذیرش نخواهد کرد

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولت آلبانی تمایلی به ادامه حضور منافقان و اعضای این گروهک تروریستی در کشور خود ندارد.

وی با بیان اینکه کشور کانادا اعلام کرد افرادی را می‌پذیرد که توانسته‌اند تابعیت کانادایی بگیرند یا پناهندگی این کشور آمریکای شمالی را داشته باشند، ادامه داد: بنابراین شمار زیادی از منافقانی که در آلبانی حضور دارند، امکان پذیرش در کشور کانادا نخواهند داشت.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌المللی، تصریح کرد: این مشکل جدیدی است که سران منافقان با همکاری غربی‌ها باید حل کنند. به دلیل اینکه نه فرانسه یا کانادا و نه هیچ کشور و دولت دیگری منافقان را نمی‌پذیرد پس مجبورند این افراد را پراکنده کنند که دیگر به صورت متشکل این گروه وجود خارجی نخواهد داشت.

منافقان جایی در دنیا ندارند

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیر کل بنیاد هابیلیان هم در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: قبل از اینکه منافقان وارد کشور آلبانی شوند، همه رایزنی‌ها برای این اقدام انجام شده بود و هیچ کشور دیگری حاضر نشده بود منافقین را پذیرش کند.

وی تصریح کرد: با توجه به نفوذی که آمریکایی‌ها در آلبانی دارند و حتی سفیر ایالات متحده مسئولان این کشور را تعیین می‌کند، این گروه در اردوگاهی در تیرانا مستقر شدند و سال‌ها فعالیت‌های خرابکارانه داشتند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان ادامه داد: در همان زمان ابتدای ورود منافقان به آلبانی گفته بودند این افراد فقط پناهنده هستند، اما منافقان برخلاف این موضوع عمل کردند و این محل را برای انجام ماموریت‌هایی علیه ایران تجهیز کردند.

به گفته وی، اصل این خبر یعنی انتقال منافقان از آلبانی به کانادا یا کشوری دیگر واقعیت ندارد و سفر و رفت و آمد منافقان به کانادا همچون سایر کشورها است که در طول سال ممکن است آیند و روندهایی داشته باشند.

هاشمی‌نژاد افزود: در طول این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که دولت‌های غربی مواردی خاص همچون تسهیل در رفت و آمد اعضای این گروهک را برای اهدافشان انجام داده‌اند، اما انتقال پایگاه اصلی منافقان به کانادا واقعیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه خط نفاق همواره محاسبه غلط داشته است که این خط و تصور غلط همچنان هم تداوم دارد، اظهار کرد: تصور منافقان این نبوده که ممکن است اقدامات و ترورهای آنها چهار دهه طول بکشد و اثری نکند یا مهم‌تر اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سال و اندی دوام بیاورد.

دبیر بنیاد هابیلیان اظهار کرد: منافقان تصور می‌کردند با کشتار و ترور یا خیابان‌کشی و وحشی‌گری بتوانند کشور را به‌هم بریزند و نتیجه بگیرند. آن‌ها حتی گفته بودند ظرف چندماه جمهوری اسلامی را ساقط می‌کنیم، هر چند در همین دوران هم ترامپ که اربابشان بود، گمان می‌کرد می‌تواند ایران را با تحریم‌های سنگین ساقط کند اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه منافقان ابتدا در دامن صدام رفتند که شاید او برایشان کاری کند که نتوانست و خود صدام هم ساقط شد، سپس به دامن آمریکا و اسرائیل پناه بردند چرا که تصورشان این بود که آنها کاری می‌کنند، اما حتی تندروهای افراطی آمریکایی حامی منافقان هم کاری از پیش نبردند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان اظهار کرد: محاسبات غلط منافقین باعث شده است آن‌ها از این ورطه به آن ورطه بیفتند و در دنیا دست به دست شوند. عامل این تصورهای غلط منافقان هم نشناختن ایران و ایرانیان و ماهیت انقلاب اسلامی بود، از همین‌رو بعدها مجبور به مزدوری برای دیگران شدند؛ یک روز صدام، یک روز کانادا و آمریکا و روزی دیگر فرانسه و آلبانی و همین‌طور تاریخ در حال تکرار است.

کد خبر 679602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.