تلاقی تهدیدهای دشمن با ضعف ها و آسیب های داخلی/شکست بزرگترین و پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی جهان

معاون سیاسی سپاه پاسداران حوادث ماه‌های اخیر را تلاقی تهدیدها و برنامه‌های دشمن با ضعف ها و آسیب های داخلی برای بر هم زدن امنیت دانست و گفت: در کنار درمان زخم‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این جنگ شناختی نشان داد که چگونه فکر آحاد مردم را ماهواره پرورش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار یدالله جوانی پیش از ظهر امروز - پنجشنبه، سوم آذرماه - در یادواره ملی ۲۲ شهید شاخص بسیج رسانه کشور اظهار کرد: وقتی امام خمینی (ره) در آخرین پیام خود در سال ۶۷ از بسیج به عنوان مدرسه عشق، میقات پابرهنگان یاد کردند و نوشتند من به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم، این عبارات نشان‌دهنده جایگاه بسیجیان در عالم خلقت و هستی است.

وی یکی از بهترین همایش‌ها را یادواره‌های شهدا دانست و افزود: در محفل شهدا باید سخن از شهدا و راه شهدا و وظایف ما در قبال شهدا سخن گفت، یکی از نشانه‌های شیعه واقعی بودن باور به این است که پیش قراول پرچم حق مولای متقیان است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران یکی از نشانه‌های شیعه بودن را عمل به توصیه امام علی (ع) برای دشمن ظالم و یار مظلوم بودن عنوان کرد و تاکید کرد: شهید نواب که شهید شاخص و ملی رسانه شناخته شده مصداق واقعی این سخن مولا است زیرا آن سال‌ها در قلب گروه‌های مدعی تمدن، طرفدار حقوق بشر و حیوانات و مدعی فهم و رشد عقل، جنایت‌های باورنکردنی رقم زدند.

وحشی‌ترین تروریست‌های سوریه، اروپایی بودند

وی با اشاره به جنایات صرب‌ها با پشتیبانی برخی دولت‌های غرب در حق مسلمانان بوسنی و هرزگوین ادامه داد: کشتار، آوارگی، تجاوز، قتل و جنایت در منطقه‌ای تنها به جرم‌مسلمانان بودن افراد جنایت بزرگی بود همانگونه که در قضایای سوریه نیز وحشی‌ترین تروریست‌های داعش از اروپا بودند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: شهید نواب در این میدان حضور یافت و جهادگرانه وظیفه خبرنگاری خود را با روایت مشاهدات خود انجام داد و یکی از ویژگی‌های حقانیت جمهوری اسلامی نیز رویکرد دفاع از مظلوم و ایستادن در برابر ظالم است.

زخم‌های داخلی زمینه‌ساز حوادث ماه‌های اخیر

وی بخشی از ریشه حوادث ماه‌های اخیر در کشور را مربوط به آسیب‌ها، ضعف‌ها، اشکالات و زخم‌های داخل کشور دانست و گفت: از سوی دیگر این حوادث به نظام سلطه، آمریکا صهیونیست و دولت‌های غربی و منطقه بر می‌گردد که دشمنی این جبهه کفر و نفاق با ملت ایران پیشینه چند دهه‌ای دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره دلیل تداوم فشار، توطئه و اقدامات استکبار بر ضد ملت ایران افزود: یکی از دلایل این فشار موقعیت جغرافیایی انقلابی است که در مهم‌ترین جغرافیای جهان و زمان مستقر شد و با صراحت اعلام کرد در کنار مظلومان و مقابل طالبان عالم ایستاده و با این موضع در دل ستمگران و طاغوت عالم وحشت و نگران ایجاد کرد.

وی با اشاره به سیاست اشغال، به بردگی کشیدن و غارت منابع ملت‌های مسلمان از سوز استکبار گفت: آنها در ایران شاهد شکل‌گیری قدرتی هستند که با اساس این رویکرد مخالف است به همین دلیل در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی به جوانان اینگونه القا می‌شود که برای حل مشکلات کشور باید با آمریکا آشتی کنیم.

لزوم معرفی چهره واقعی آمریکا و غرب به جوانان

سردار جوانی معرفی چهره واقعی آمریکا و قدرت‌های غرب به جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: درست است که امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد اما اینکه آیا از طریق رابطه با آمریکا نی توان مشکل را حل کرد؟ محل تامل است، تبیین نشدن ریشه‌های دشمنی آمریکا و دلیل ایستادگی در برابر او این باعث می‌شود که چهره واقعی گرگ صفت آمریکا و خون‌آشامان غربی برای برخی افراد پوشیده بماند.

وی با اشاره به سرکوب جنبش وال‌استریت به بدترین شیوه در آمریکا ادامه داد: نظام سرمایه‌داری از پیروزی انقلاب احساس وحشت کرد زیرا از نظر آنها و کسانی که با جغرافیای دنیا آشنا هستند، ایران کشوری با موقعیت ممتاز و بدیل و فوق العاده راهبردی است که در صورت دستیابی به قدرت نظامی، می‌تواند معادلات جهان را به هم زند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران قدرت‌های نظامی پهپادی، موشکی و نظامی کشور را برای مقابله با زورگویی نظام سلطه در جهان کارآمد توصیف کرد و گفت: پس از چند هراز سال از صدر اسلام تا کنون در مهم‌ترین جغرافیای جهان و زمان قدرتی شکل گرفته و روند رو به فزونی در همه حوزه‌ها پیدا کرده که از ویژگی‌های های آن ایستادگی در برابر ستمگر است و این ملت، نظام و رهبر آن، خط مشی خود را از اسلام و قرآن گرفته است.

وی نتیجه سال‌ها مبارزه دشمنان با جمهوری اسلامی را ادامه حرکت روبه جلوی کشور دانست و افزود: این دشمنی‌ها که در ماه‌های نخست پس از پیروزی انقلاب آغاز شد باعث شد هر چه دشمنان جلوتر آمدند، ملت را استوارتر دیدند، هدف اصلی آنها در این سال‌ها به زیر کشیده پرچم ایران بود زیرا با برافراشتگی پرچم و حرکت ملت زیر این پرچم، معادلات در جهان تعییر خواهد کرد.

سردار جوانی هدف نظام اسلامی را بسترسازی برای رشد و تعالی بشر و زمینه‌سازی ظهور کرامت انسان عنوان کرد و گفت: این هدف دارای تفاوت معنایی با قدرت‌های طاغوتی است بنابراین دشمنی‌ها تا سال ۱۴۰۱ ادامه یافت که دو مجموعه بر ملت ایران فشار آوردند یکی قدرت‌های رسمی مانند آمریکا، رژیم صهیونسیتی و دولت‌های مرتجع منطقه و دسته دوم کسانی که در سالهای گذشته از انقلاب با تحریم و فتنه‌انگیزی رو در روی ملت ایستادند.

وی حرکت رو به جلوی نظام را باعث شکست و ناکامی این قدرت‌ها دانست و گفت: چنین جنگ ترکیبی در دنیا با این مختصات سابقه ندارد، دشمنان تصور می‌کردند در قالب یک اقدام و طراحی می‌توانند شرایط را تعییر دهند، جنگ و حوادث منطقه نیز تمرینی از سوی تروریست‌ها برای پایان دادن به کار ایران بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به پشتیبانی دولت‌های غربی از داعش در منطقه خاطرنشان کرد: هدف دشمنان این بود که کار ناتمام خود در سوریه را در ایران به پایان برسانند زیرا با تشکیل لشکر بین‌المللی اسلام و دفاع وطنی مردم سوریه و عراق توطئه جهانی آنها جهانی شکست خورد.

وی با اشاره به شکست دشمنان در فتنه‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ افزود: امسال دو فریب بزرگ اتفاق افتاد نخست اینکه گروه‌های و جریان‌ها و ضدانقلاب ناکام در مقابله با جمهوری اسلامی، غربی‌ها را فریب دادند که همه زمینه‌ها برای شکست انقلاب فراهم است و با گزارش‌هایی که به آمریکا و متحدان او فرستادند این موضوع را القا کردند که همه زمینه‌ها و شرایط برای پایان کار ایران فراهم است و باید با همه توان به میدان بیایند.

سردار جوانی ادامه داد: در تحلیل حوادث اخیر باید نگاه واقع بینانه داشت، این اشتباه است که مساله را تنها خارجی و داخلی بدانیم بلکه آسیب‌های موجود در داخل زمینه طراحی‌های دشمنی شد که ۴۳ سال است شکست خورده و این بار با طرحی بر مبنای جنگ ترکیبی با تمرکز بر جنگ شناختی همه ظرفیت‌ها را فراهم کرد.

وی با اشاره به مشارکت برخی گروهک‌های داخلی و گروه‌های تجزیه طلب و جریان‌های مختلف در این توطئه اظهار کرد: جریان‌های ضد انقلاب و دشمنان شناسنامه دار ملت که نگران پیشرفت‌های چشمگیر کشور در عرصه فناوری هوافضا، علم و صنعت بودند به میدان آمدند تا از تداوم قدرت و نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کنند.

وی با انتقاد از تفکری که حل مشکلات کشور را به واگذاری امتیاز به غرب می‌داند، گفت: امروز دولتی در کشور فعالین می‌کمد که اعتقادی به امتیاز دادن برای حل مسائل ندارد بلکه تلاش می‌کند با تعامل در منطقه مشکلات خود را حل کند، با چنین تفکری همانگونه که توانستیم به قدرت نظامی دست یابیم، دارای قورت اقتصادی نیز خواهیم شد و این نقطه بی بازگشتی است که زمینه‌های براندازی نظام را برای همیشه از بین خواهد برد.

سردار جوانی تلاش دشمن در جنگ ترکیبی را حرکت برق‌آسا همراه با شبیه‌خون فرهنگی اعلام کرد و افزود: از ماه‌ها قبل جلساتی گذاشتند و همه را سر خط آوردند بنابراین ساده لوحانه ترین فکر و برداشت از اغتشاشات این است که مردم به دلیل عصبانیت از فوت یک خانم جوان در برخورد نا مناسب پلیس به خیابان آمدند.

وی با اشاره به برآورد اطلاعات از برنامه‌ریزی و تقسیم کار دشمنان برای شکل‌دهی به اغتشاشات، تاکید کرد: تلاش آنها این بود که با ورود دانشگاهیان، فرهنگیان، بازاریان، منافقان، گروهک‌های تجزیه طلب و مانند آنها ایران را به هم بریزند چون دولتی سر کار آمد گه ساماندهی مشکلات را به رابطه با غرب گره نزد.

سردار جوانی با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های گوناگون گفت: آنچه رخ داد تلاقی تهدیدها و برنامه‌های دشمن با ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی برای بر هم زدن امنیت بود، مشکل آنها ایران در حال پیشرفت و پایداری ملت ایران است و تصور می‌کردند با این حرکت پر حجم در کوتاه‌ترین زمان جنگ داخلی در ایران شکل می‌گیرد اما با حضور بسیج، روحانیت و همراهی نکردن مردم نقشه‌های آنها بر آب شد.

کد خبر 621863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.