فناوری‌های جدید حمل‌ونقل تورنتو در خدمت معلولان و سالمندان

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتوی کانادا از طریق آزمایش صدای زنگ خروجی درهای عقب اتوبوس‌ها و برنامه کنترل بدون تماس آسانسورها، به توسعه برنامه‌های افزایش دسترسی به خدمات حمل‌ونقل خود می‌پردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو اعلام کرد که با ادامه فعالیت‌ها به‌منظور افزایش دسترسی به خدمات خود برای همه مشتریان، تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۳ دو فناوری جدید را به‌صورت آزمایشی در سراسر سیستم خود اجرا می‌کند.

نخستین مورد، آزمایش زنگ خروجی درهای عقب اتوبوس‌های هیبریدی-الکتریکی جدید به سبک مترو است که برای مشتریان با دید ضعیف، نشانه‌های شنیداری را فراهم می‌آورد مبنی بر این‌که درها در شرف بسته شدن هستند. به‌عبارت ساده‌تر درهای عقب اتوبوس‌ها هنگام بسته شدن، مشابه با درهای مترو سه زنگ خروجی را به صدا در می‌آورند. این صدا در تمام اتوبوس‌های هیبریدی-الکتریکی جدید که به‌عنوان بخشی از گذار سبز کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو به ناوگان بدون آلایندگی خریداری شده‌اند، تعبیه خواهد شد.

کمیسیون در حال حاضر تحویل این اتوبوس‌ها را به ناوگان حمل‌ونقل شهر آغاز کرده است و در نظر دارد در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اثربخشی و عملکرد سیستم زنگ خروجی درهای عقب اتوبوس‌های هیبریدی-الکتریکی جدید، آن را به یک ویژگی استاندارد در تمام وسایل‌نقلیه جدید آینده در ناوگان اتوبوس‌رانی خود تبدیل کند.

فن‌آوری‌های جدید حمل‌ونقل تورنتو در خدمت معلولان و سالمندان

دومین آزمایش نیز شامل معرفی اپلیکیشن آسانسور در ایستگاه‌های متروی منتخب است که امکان کنترل آسانسورها را به‌صورت سریع، بهداشتی و بدون تماس با استفاده از تلفن هوشمند خود فراهم می‌آورد. این امکان به‌ویژه برای مسافران دارای معلولیت، سالمندان و کسانی که ممکن است اجسام بزرگ حمل کنند یا کالسکه بچه به‌همراه داشته باشند بسیار ارزشمند است‌. برنامه دسترسی بدون تماس به‌طور رایگان قابلیت نصب روی انواع گوشی‌های تلفن همراه را دارد و امکان اسکن کد QR آن در تمام آسانسورهای مورد آزمایش فراهم شده است.

این برنامه از فناوری بلوتوث کم‌توان برای کنترل بی‌سیم دکمه‌های آسانسور از فاصله ۱۰ فوتی استفاده می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به اتصال مشتریان به وای‌فای یا شبکه داده نیست. علاوه بر این هیچ داده شخصی توسط برنامه، جمع‌آوری یا ذخیره نخواهد شد و استفاده از آن اختیاری است و مسافران می‌توانند همچنان از دکمه‌های موجود برای کنترل آسانسورها استفاده کنند.

کد خبر 679599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار US ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    عالی بود