مقاومت اسلامی پاسخی به جنایت‌های نظام سلطه است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شکل گرفتن جبهه مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا، پاسخ طبیعی به رخدادها و رویدادهایی است که با پشتیبانی و هدایت قدرت‌های بیگانه در این گوشه از کره زمین شکل گرفته است.

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موارد و مسائلی از جمله تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، تجاوزها و کشتارهای این رژیم در منطقه، دخالت آمریکا یا شکل دادن به پدیده تروریسم تکفیری باز هم توسط نظام سلطه غربی آمریکایی، در شمار دخالت‌هایی است که به‌طور طبیعی غرب آسیا و جوامع منطقه را تغییر داده و بر هم زده است.

وی افزود: این اقدامات خرابکارانه، کشورهای منطقه را به سمت بی‌ثباتی، نظام‌های دیکتاتوری و بحران‌های امنیتی پیش برده است. در چنین وضعیتی ادامه این روند برای مردم منطقه ممکن نبود، بنابراین به‌طور طبیعی شاهد شکل‌گیری مقاومت‌های ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی بعد از اشغال عراق، توسط آمریکا در سال ۲۰۳۳ میلادی بودیم.

به گفته کوشکی، وقتی که سربازان آمریکایی به نوامیس عراقی‌ها دست‌درازی کردند، کشتار و جنایت به راه انداختند و غیرنظامیان را هدف سلاح‌های خود قرار دادند، همین عوامل باعث می‌شد، شاهد شکل‌گیری گروه‌های مقاومت ضد اشغالگری در عراق علیه آمریکایی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه برای آزادی کشورهای منطقه از جمله لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی یا سوریه و یمن شاهد صف‌آرایی گروه‌های مختلف مقاومت برای مقابله با تروریسم تکفیری و داعش بودیم. همه این موارد پاسخ طبیعی مردم و جوامع منطقه نسبت به اشغالگری‌ها، بحران‌سازی‌ها و اتخاذ مسیر مقاومت در منطقه بود.

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای اظهار کرد: مسیر رو به رشد مقاومت نشانگر تلاش ملت‌های منطقه مبتنی بر باورهای اعتقادی و دینی، برای رسیدن به ثبات برای خروج از بحران‌های ساخته شده و دستیابی به زندگی با کرامت و صلح‌آمیز است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه انقلاب اسلامی تفکری است که نویدبخش زندگی مطلوب برای مردم جهان است، ادامه داد: مسلمانان منطقه به‌ویژه افرادی که گرایش‌هایی که آرزوی تحقق اسلام ناب را دارند. این بخش از مردم منطقه در کشورهای مختلف مخاطبان اندیشه انقلاب اسلامی و پیام‌های این انقلاب نوپا بودند.

به گفته کوشکی، حرف و سخن محوری و بنیادین انقلاب اسلامی، تعیین سرنوشت مردم مبتنی بر اندیشه دینی است؛ در این رابطه باید یادآور شد که خداوند سرنوشت هر ملتی را جز به دست خودشان تغییر نخواهد داد.

وی ادامه داد: در این چهارچوب اندیشه انقلاب اسلامی همان بود که توسط امام راحل ارائه شد و مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکل گرفتن گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین بودیم.

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای خاطرنشان کرد: اولین هسته مقاومت اسلامی که تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکل گرفت، گروه جهاد اسلامی فلسطین بود که شهید فتحی ابراهیم عبدالعزیز الشقاقی آن را پایه‌گذاری کرد، وی سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کتابی را نوشت که در مصر منتشر شد.

وی اظهار کرد: کتاب «الخمینی طریق الوحید لحل عزمه» یعنی «امام خمینی (ره) یگانه راه‌حل بحران فلسطین» به چاپ رسید. آذرماه ۱۳۵۷ شهید فتحی شقاقی به صراحت می‌گوید، تنها مسیر برای آزادی قدس شریف و حل بحران فلسطین عمل به اندیشه‌های امام راحل است. این همان تأثیرگذاری است که دشمنان به آن معترف هستند و قابل پنهان‌سازی هم نیست.

کد خبر 678734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.