پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای متقاضیان ضروری است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: افرادی که متقاضی حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند به‌صورت موقت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک را انجام خواهد داد اما این پیش‌ثبت‌نام ضروری بوده و درصورتی‌که پیش‌ثبت‌نام صورت نگیرد در مرحله‌ی نهایی نمی‌توانند به عنوان داوطلب ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی شامگاه_ شنبه چهاردهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری انتخابات در ایران اسلامی، واژه‌ای تحت عنوان پیش‌ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، که فرصتی را برای راستی‌آزمایی مدارک ارائه‌شده توسط متقاضیان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: براساس تدابیر اتخاذ شده پس از پایان مهلت ثبت درخواست متقاضیان در این مرحله وضعیت سن، تابعیت، اقامت دائم، مدرک تحصیلی، نظام وظیفه، سوابق محکومیت‌های کیفری و شمول استعفای ماده ۲۹ قانون توسط سازمان‌ها و… بررسی خواهد شد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: به‌محض دستور وزیر کشور که احتمالاً در ۱۵ مردادماه جاری برای شروع روند انتخابات به همه فرمانداران و بخشداران ابلاغ خواهد شد از شانزدهم مردادماه پیش‌ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی این دوره از مجلس شورای اسلامی را به مدت یک هفته برای متقاضیان انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: متقاضیان از دوشنبه ۱۶ مردادماه تا یک‌شنبه ۲۲ مردادماه جاری از ساعت هشت تا ۱۸ می‌توانند از طریق پنجره واحد وزارت کشور وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز درخواست پیش‌ثبت‌نام خود را ثبت کنند.

محمدی با بیان اینکه با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه قبل از ثبت‌نام اصلی است که در قانون جدید به آن اشاره شده است، اضافه کرد: در مرحله اول افرادی متقاضی حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند به‌صورت موقت این ثبت‌نام و بارگذاری مدارک را انجام خواهد داد اما این پیش‌ثبت‌نام ضروری بوده و درصورتی‌که پیش‌ثبت‌نام صورت نگیرد در مرحله‌ی نهایی نمی‌توانند به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی عنوان کرد: پنجره واحد وزارت کشور هم‌زمان به سامانه احراز هویت نیز متصل بوده و پس از ثبت‌نام کُدی برای متقاضی ارسال خواهد شد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه طی کردن فرآیند پیش‌ثبت‌نام برای افراد بسیار کم‌هزینه‌تر بوده و از نشستن مهر رد صلاحیت بر پیشانی آن‌ها جلوگیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر برخی از فرایندهای انتخابات تغییر کرده و انجام پیش‌ثبت‌نام متقاضیان فرصت بیشتری را برای معرفی و بررسی اسناد آنان فراهم کرده به‌گونه‌ای که در گذشته متقاضیان بعد از گذشت زمان به نسبت طولانی متوجه می‌شدند که آیا حائز شرایط بوده یا نه و از سوی دیگر پیش‌ثبت‌نام از انبوه ثبت‌نام‌هایی که بدون ضابطه و احراز شرایط بودند جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما مجری انتخابات هستیم از این رو شرعاً و قانوناً هیچ‌گونه گرایش و جانب‌داری نباید داشته باشیم و بر همین اساس محکم و قاطعانه این موضع را حفظ خواهیم کرد چراکه برای ما سربازی و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ملاک و معیار است.

محمدی متذکر شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا چهار راهبرد مد نظر معظم له که همان سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت حداکثری است را در شهرستان لنجان به منصه ظهور برسانیم و امانت‌دار مردم باشیم تا در نهایت به‌نحو شایسته و مطلوب این مأموریت بزرگ را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 677991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.