ورزنه، جرقویه، کوهپایه و هرند نماینده اختصاصی نخواهند داشت

شهرستان‌های کوهپایه (به مرکزیت کوهپایه)، هرند (به مرکزیت هرند)، ورزنه (به مرکزیت ورزنه) و جرقویه (به مرکزیت نیک‌آباد) حدود دو سال است که شهرستان شده‌اند اما در انتخابات مجلس، به همراه اصفهان، پنج نماینده در مجلس خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، ششم مردادماه سال ۱۴۰۰ بود که خبر شهرستان شدن چهار منطقه جرقویه، ورزنه، هرند و کوهپایه از سوی وزارت کشور اعلام و رسانه‌ای شد و تعداد شهرستان‌های استان اصفهان از ۲۴ شهرستان به ۲۸ شهرستان افزایش پیدا کرد.

پس از آن در تاریخ بیست‌ودوم مردادماه همان سال به‌طور رسمی، بخش‌های شرقی شهرستان اصفهان به چهار شهرستان کوهپایه (به مرکزیت کوهپایه)، هرند (به مرکزیت هرندورزنه (به مرکزیت ورزنه) و جرقویه (به مرکزیت نیک‌آباد) تبدیل شدند.

پس از جدا شدن چهار شهرستان از شرق شهرستان اصفهان، احتمالاتی مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان استان اصفهان و در نظر گرفتن این چهار شهرستان به عنوان یک حوزه انتخابیه مطرح شد، در صورتی که اختصاص نماینده مجلس به شهرستان‌ها یکی از راهبردهای پیگیری و تحقق مطالبات محلی و ملی است؛ راهکاری که البته با سازوکارها و طی شدن روندهایی از سوی دولت و وزارت کشور همراه است و نیاز به طی شدن مراحلی دارد که زمان‌بر است.

چهار شهرستان شرق اصفهان نماینده اختصاصی ندارند

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان درباره این موضوع اظهار کرد: چهار شهرستان استان اصفهان که در یکی دو سال گذشته تشکیل شده‌اند، طبق قانون نماینده اختصاصی نخواهند داشت.

وی گفته است که شهرستان اصفهان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و این پنج نماینده، نمایندگان پنج شهرستان اصفهان، هرند، جرقویه، کوهپایه و ورزنه خواهند بود.

هرند، کوهپایه، ورزنه و جرقویه حوزه‌های فرعی اصفهان هستند

علی‌رضا قاسمی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چهار شهرستانی که از سال ۱۴۰۰ از اصفهان تفکیک شده‌اند، در حوزه انتخابیه اصفهان و جزو حوزه‌های فرعی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حوزه‌های انتخابیه فرعی موضوعی طبیعی است که در بسیاری از مناطق دیگر هم وجود دارد و چهار شهرستان هرند، ورزنه، کوهپایه و جرقویه هم چهار حوزه فرعی محسوب می‌شوند.

معاون فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه مجموع نمایندگان استان اصفهان در این دوره تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان تا به امروز به استان ابلاغ نشده است.

کد خبر 677776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.