انتخابات جشن سیاسی مردم است و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات جشن سیاسی مردم و رزمایش بزرگی برای به نمایش در آمدن حضور مردم در صحنه است و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان نثاری امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در نشست ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: مبحث برگزاری انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس دکترین مردم سالاری دینی تشکیل شده است و در همین راستا مردم نقش به سزایی در حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: شعار نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است، در حالی که دموکراسی‌های ساختگی نظام‌های غربی تنها توسط چند حزب قدرتمند مدیریت می‌شود، زیرا دموکراسی در بسیاری از کشورها همانند یک ویترینی است در پشت آن خشن‌ترین سیاست‌های دیکتاتوری اعمال می‌شود، برهمین اساس باید قدر نظام اسلامی را بدانیم که مردم سالاری دینی را به معنا واقعی اجرا می‌کند، در این راستا شاهد هستیم که تمامی امور برگزاری انتخابات بر عهده مردم است، به صورتی که از بین معتمدین مردم هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات تشکیل می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در انتخابات نظام جمهوری اسلامی، تمامی سلایق و کسانی که دلبسته به کشور و ارزش‌های انقلاب هستند شرکت می‌کنند، برهمین اساس انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک جشن سیاسی تلقی محسوب می‌شود به دلیل اینکه مردم ایران پس از مدتی آزادی خود در استقلال فردی را جشن می‌گیرند، برهمین اساس ضرورت دارد تمامی تلاش خود را جهت برگزار مطلوب انتخابات به‌کار گرفته و اجازه ندهیم هیچ‌گونه خدشه‌ای در روند اجرای آن وارد شود، باید توجه داشت که امروز دستور کار امروز دشمنان نظام اسلامی این است که این موضوع را القا کند که اکثریت مردم، نظام را قبول ندارند. امروز باید توجه داشت که دستور کار امروز دشمنان نظام اسلامی این است که این موضوع را القا کنند که اکثریت مردم، نظام را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه انتخابات جشن سیاسی مردم است و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود، خاطرنشان کرد: در واقع دشمن به دنبال جا انداختن خوداکثریت پنداری است، در حالی که این دروغی بیش نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در میانه اغتشاشات آبان‌ماه سال گذشته، درست در یوم الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی، قوی‌ترین راهپیمایی از سال ۵۸ تا به امروز آن هم در اوج اغتشاشات، برگزار شد. همچنین بهترین و باشکوه‌ترین راهپیمایی مردمی ۲۲ بهمن در طول سال‌های اخیر را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر نظرسنجی‌های علمی و معتبر، نشان از برگزاری یک انتخابات خوب و پرشور دارند، اظهار کرد: مواظب باشیم در دام دشمن نیفتیم و در زمین آن‌ها بازی نکنیم. آن چیزی را که دیگران سعی می‌کنند به ما القا کنند، خود ما به آن دامن نزنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات مربوط به اصل نظام و هویت ایرانی است و هر کسی که به کشور علاقه دارد در انتخابات شرکت می‌کند. انتخابات متعلق به همه مردم در نظام اسلامی و تمامیت ارضی ایران است.

وی افزود: همه احزاب، فعالان سیاسی، گروه‌ها و اقشار مختلف باید از این مهم مراقبت کنند. انتخابات رزمایش بزرگی است تا به دشمن بفهمانیم با وجود همه مشکلات در صحنه هستند.

جان‌نثاری در بخش دیگر سخنان خود خطاب به فرمانداران حاضر در این نشست از آنان خواست جلسات کمیته‌ها را تشکیل دهند و با خرد جمعی مسائل را جلو ببرید. نتیجه جلسات را به کارگروه‌های اجرایی در شهرستان‌ها ببرند و در استان به ستاد انتخابات بیاورند.

جان‌نثاری با بیان اینکه همه شهرستان‌ها سه ماه قبل از انتخابات در امر برگزاری این عرصه سرنوشت ساز باید آمادگی صددرصدی داشته باشند و کاری را به روزها و ماه‌های آخر موکول نکنند، تاکید کرد: همه مقدمات اجرای انتخابات باید چهارماه قبل از برگزاری این رویداد، آماده و مهیا باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های انتخابیه چند شهرستانی، هر کدام از فرمانداری‌ها جلسات مشترک و همتراز برگزار کنند تا ناترازی در این رابطه ایجاد نشود و کارها با هماهنگی دنبال شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: مشارکت در انتخابات مهمترین راهبردی است که رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارند بنابراین این وظیفه همگانی است که روی مسئله مشارکت تمرکز کرده و مستمر فعالیت کنند.

وی ادامه داد: سلسله مراتب فعال در وزارت کشور مجری انتخابات هستند و ما به هیچ عنوان به صورت مصداقی در انتخابات دخالت نمی‌کنیم و اعتقاد داریم این کار شرعا و قانونا برای ما حرام است.

رئیس ستاد انتخابات اصفهان گفت: یکی از مواردی که می‌تواند راهبرد سلامت انتخابات را تضمین کند مستندسازی اقدامات است. جلسات انتخابات باید مستند و با حضور فعالان رسانه و خبرنگاران برگزار شود چرا که رسانه اخبار را در اختیار مردم می‌گذارد تا در جریان کار و اقدام مسئولان باشند.

وی تاکید کرد: اگر صادقانه با مردم سخن بگوییم دیگر کسی نمی‌گوید انتخابات سالم نبود و اگر فردی مغرضانه خواست در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کرد همین مردم به دهان او خواهند زد، بنابراین در امر سلامت انتخابات، انجام شفاف امور این عرصه بسیار مؤثر و راهگشا است.

کد خبر 673711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.