زندان،جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم / حذف زغال‌سنگ در سنگاپور تا سال ۲۰۵۰

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس»، «منچستر در مسیر تحقق اهداف اقلیمی»، «زندان؛ جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم»، «کاهش هزینه‌های گردشگری در بوتان»، «حذف تدریجی زغال‌سنگ در سنگاپور تا سال ۲۰۵۰»، «تبدیل پلاستیک‌های بی‌ارزش به سوخت‌های فسیلی در اندونزی»، «امنیت سرعت خیابان‌های سیاتل با نصب دوربین‌های دیجیتالی»، «تحقق انتشار صفر کربن با قوانین بازیافت باتری در اروپا»، «تحقق انتشار صفر کربن با قوانین بازیافت باتری در اروپا» و «پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس

توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس با هدف تحقق اهداف پایدار شهر و به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ اجرا می‌شود و به دنبال آن، شهروندان به‌طور برابر از کیفیت زندگی بهتری برخوردار خواهند شد. در واقع ایجاد برابری میان شهروندان و توسعه رویکردهای پایداری شهری در رأس اهداف مدیران این شهر برای اجرای طرح جدید قرار دارد که این امر به‌واسطه کاهش هزینه‌های بیشتر برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای، به سهم خود مزایای بی‌شماری را در بخش اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

اجرای جنبش برابری اقلیمی در مینیاپولیس آمریکا ضمن این‌که توسعه هفت هدف اصلی شهر را تا سال ۲۰۳۰ تسهیل خواهد کرد، به ایجاد عدالت زیست‌محیطی، تاب‌آوری در مقابل تغییرات آب‌وهوایی، کاهش انتشار کربن و ایجاد حس برابری میان شهروندان منجر خواهد شد. پنج موضوع مهم شامل سیستم‌های انرژی (۲۴ درصد)، مسکن پایدار (۲۲ درصد)، حمل‌ونقل (۱۴.۵ درصد)، سازه‌های سبز (۹ درصد) و اقتصاد و نیروی کار سبز (هشت درصد) نیز در این طرح مورد بحث و بررسی‌های ویژه قرار گرفت.

منچستر در مسیر تحقق اهداف اقلیمی

اعضای شورای شهر منچستر در انگلستان از نصب ۱۰ هزار پنل خورشیدی در سازه‌های مهم شهر تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند. مدیران در نظر دارند به منظور تسهیل تحقق طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و قرار است تا سال ۲۰۲۵ ادامه پیدا کند، به نصب این پنل‌های خورشیدی جدید در سازه‌های مهم شهر تا پایان سال ۲۰۲۳ بپردازند.

یکی از پروژه‌هایی که به‌تازگی به پایان رسیده، نصب تعداد بی‌شماری از پنل‌های خورشیدی را در مرکز دوچرخه‌سواری ملی به دنبال داشته و موفقیت آن، مدیران را به اعمال اقدامات مشابه در سایر سازه‌ها و زیرساخت‌های مهم شهری سوق داده است. بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که همه‌ساله حدود ۱۷۲ مگاوات ساعت الکتریسیته از پنل‌های خورشیدی این مکان که در مجموع فضایی حدود هزار متر مربع (برابر با چهار زمین بازی تنیس) را در بر گرفته است، تولید شود که این مقدار در تأمین بخش اعظمی از الکتریسیته محیط اطراف خود سهیم خواهد بود.

نصب پنل‌های خورشیدی در سازه‌های شهر بخشی از رویکرد برنامه‌ریزان منچستر برای تحقق هدف صفر انتشار کربن به‌شمار می‌رود که قرار است پس از سازه‌های اصلی، در سایر ساختمان‌های سراسر شهر نیز پیاده شود.

زندان،جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم / پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

زندان؛ جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم

مسئولان بزرگترین تماشاخانه و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری رم ایتالیا، کولوسئوم، اعلام کردند که گردشگران مخرب آثار فرهنگی در انتظار دستگیر و زندانی شدن باشند. دلیل لحن تند و تصمیم سخت‌گیرانه مدیریت بنای فرهنگی محبوب کولوسئوم، سیل فیلم‌هایی بود که علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ از مخربان این ابنیه ارزشمند گرفته بودند و ضمن اظهار ناراحتی و خشم از تخریب یک بنای باستانی دو هزار ساله، به اشتراک گذاشته یا برای بخش‌های مربوطه ارسال کرده بودند.

حک نام و تاریخ بر بدنه آثار باستانی، مد احمقانه جدیدی در میان گردشگران ایتالیا محسوب می‌شود که تابستان امسال ابنیه تاریخی این شهر را مورد هدف قرار داده است و بنای تاریخی کولوسئوم در رم طی تابستان امسال شاهد چنین تخریب‌هایی در قالب خراشیدن و حک نام، همچنین رسم گرافیتی یا نوشته شدن اسم و تاریخ با اسپری‌های رنگ توسط گردشگران بر دیوارهای دو هزار ساله خود بوده است.

کاهش هزینه‌های گردشگری در بوتان

هزینه‌های گردشگری در بوتان، کشوری بر فراز کوه‌های هیمالیا، کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده و همین امر زمینه را برای حضور افراد بیشتر در آن فراهم آورده است. طی چند دهه گذشته همواره از تعداد گردشگران بوتان کاسته شده که محققان علت این امر را به اعمال مقررات متعدد توسط دولت، به‌ویژه افزایش هزینه سفر به کشور، نسبت داده‌اند.

گردشگری در بوتان در سال ۱۹۷۴ آغاز شد و مدیران از همان زمان، رویکرد ویژه‌ای را در زمینه توریست‌پذیری اتخاذ کردند به این صورت که هزینه بالایی را برای ورود به کشور و بازدید از آن در نظر گرفتند تا از ازدحام مسافران در بوتان خودداری و از این طریق به حفظ چشم‌اندازها و محیط زیست کمک کنند. با این حال مدیران به‌تازگی از کاهش هزینه‌های سفر به این کشور و اقامت در آن خبر داده و مدعی شده‌اند خواهان پذیرش گردشگران بیشتر به قلمرو هستند. از این پس، مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه برای چهار روز سفر در بوتان، چهار روز بیشتر در آن اقامت گزینند و کسانی که هزینه اقامت در کشور را برای ۱۲ روز پرداخت کنند، قادر به حضور در بوتان به مدت یک ماه خواهند بود.

زندان،جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم / پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

حذف تدریجی زغال‌سنگ در سنگاپور تا سال ۲۰۵۰

بانک مرکزی سنگاپور معتقد است که حذف زغال‌سنگ برای کاهش انتشار کربن دی‌اکسید و بهبود تغییرات آب‌وهوایی، امری ضروری است و به همین علت استراتژی حذف زغال‌سنگ تا سال ۲۰۵۰ را در پیش گرفته است. این اقدام گامی مهم برای پایداری کشور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان زغال‌سنگ در جهان محسوب می‌شود.

حذف زغال‌سنگ در سنگاپور پیامدهای مفید بسیاری خواهد داشت که شامل کاهش انتشار کربن در سراسر جهان، افزایش اتکا به انرژی‌های تجدید پذیر مانند نیروی خورشیدی و بادی و افزایش قیمت برق به دلیل گران‌تر بودن منابع انرژی تجدیدپذیر از زغال‌سنگ می‌شود.

تبدیل پلاستیک‌های بی‌ارزش به سوخت‌های فسیلی در اندونزی

یک استارت‌اپ بازیافت پلاستیک در اندونزی در حال مقابله با مشکل رو به رشد پلاستیک‌های کم‌ارزش مانند نی نوشیدنی، کیسه‌های خرید یک‌بارمصرف و بسته‌های پلاستیکی است که به‌طور معمول در خرید آنلاین و تحویل غذا استفاده می‌شود و یک مشکل مهم و اساسی برای صنعت بازیافت هستند، زیرا ارزش آن‌ها تقریباً صفر است و بازیافت آن‌ها نیز بسیار هزینه‌بر است.

بعضی از پلاستیک‌ها ارزش بالایی دارند و بعضی دیگر، از نظر ارزش پایین یا حتی منفی هستند. با شیوع همه‌گیری کووید -۱۹، میزان استفاده از پلاستیک‌های کم‌ارزش افزایش پیدا کرد، زیرا سفارش آنلاین محصولات و تحویل غذا برای بسیاری از افراد در طول قرنطینه و ایزوله با استفاده از بسته‌بندی‌های خاص پلاستیکی انجام می‌شد.

این استارت‌اپ به‌تازگی با همکاری چند شرکت دیگر، ابتکار جدیدی را در زمینه جمع‌آوری پلاستیک‌های کم‌ارزش برای بازیافت آن‌ها و تبدیل به سوخت حاصل از زباله موسوم بهRDF آغاز کرده است. تنها مشکل در این رابطه هزینه برق مورد نیاز برای تولید RDF از زغال سنگ است که سوخت فسیلی اولیه مورد استفاده در اندونزی به‌شمار می‌رود. استارت‌اپ یادشده اقداماتی از جمله کوپن‌های ماهانه مواد غذایی اساسی مانند شکر و روغن پخت‌پز برای جمع‌آوران زباله جهت افزایش میزان جمع‌آوری زباله‌ها انجام داده است.

امنیت سرعت خیابان‌های سیاتل با نصب دوربین‌های دیجیتالی

نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت در بعضی از خیابان‌های اصلی سیاتل در ایالات‌متحدآمریکا، مانع برگزاری مسابقات رانندگی خواهد شد که این روزها میان جوانان شهر ترویج پیدا کرده است. شواهد حاکی از آن است که به‌تازگی بسیاری از جوانان اهل سیاتل به برگزاری غیرقانونی مسابقات رانندگی در خیابان‌های شهر می‌پردازند که این امر زندگی شهروندان را از جنبه‌های مختلف با مشکل مواجه کرده، ضمن این‌که تهدیدهای جانی ناشی از تصادف را نیز پیش روی آن‌ها قرار داده است.

در این راستا اعضای شورای شهر پس از برگزاری جلسات متعدد لایحه‌ای را مبنی بر نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت در ۱۰ خیابان شهر صادر کردند و از ممنوعیت برگزاری مسابقه رانندگی در آن‌ها خبر دادند.

مدیران سیاتل ادعا کرده‌اند که اگرچه نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت نمی‌تواند به تمام تخلفات خیابانی پایان دهد، با این حال شناسایی خودروهایی با سرعت بسیار بالا می‌تواند به آن‌ها در مداخله برای پایان دادن به مسابقات رانندگی خیابانی کمک کند و حتی دستگیری و پیگیری قانونی از افرادی با ارتکاب جرم حین رانندگی یا ایجاد ناامنی برای شهروندان را به دنبال داشته باشد.

زندان،جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم / پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

تحقق انتشار صفر کربن با قوانین بازیافت باتری در اروپا

شورای اتحادیه اروپا قوانین جدیدی در زمینه صنعت باتری وضع کرده است که علاوه بر حفظ محیط زیست به فرآیند بازیافت و استفاده دوباره از منابع کمک می‌کند. باتری‌ها برای فرآیند کربن‌زدایی و حرکت اتحادیه اروپا در زمینه به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای اهمیت زیادی دارند. علاوه بر این، پس از پایان عمرشان دارای موادی هستند که می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد.

مقررات جدید اتحادیه اروپا، کل چرخه عمر باتری را پوشش می‌دهد و تضمین می‌کند که مواد خام حیاتی آن تا جایی که ممکن است مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. باتری‌هایی که در اتحادیه اروپا به فروش می‌رسند، باید به شیوه‌های تولید پایدار و فرآیندهای بازیافت مؤثر پایبند باشند و در نهایت از هدف کاهش آلایندگی حمایت کنند. هدف از ارائه این قوانین، ارتقای عملکرد بازارهای داخلی برای باتری‌ها و ضمانت رقابت عادلانه‌تر با توجه به حفظ ایمنی و محیط زیست است.

پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

فرانسه برای حمایت از محیط زیست و در راستای برداشتن گامی مؤثر برای تحقق اهداف زیست‌محیطی و پایداری خود، چاپ سیستماتیک رسیدهای فروش کاغذی را در فروشگاه‌های خود ممنوع کرد. این اقدام مورد انتقاد برخی از ساکنان شهرها قرار گرفته است، چراکه بسیاری از خانواده‌ها از این رسیدهای چاپی به‌عنوان ابزاری برای مدیریت بودجه خانواده استفاده می‌کنند. از سوی دیگر برخی افراد نسبت به قیمت‌های خرید ثبت‌شده در رسیدهای خود دچار تردید هستند یا نیاز دارند از قیمت مجزای هر یک از اقلام آگاه باشند.

فرانسه در پاسخ به این نگرانی‌ها اعلام کرد که ممنوعیت چاپ رسیدهای کاغذی غیرضروری پس از خرید، اجباری برای همه نیست و مشتریانی که مایل به دریافت آن هستند می‌توانند برای رفع هرگونه شک و تردید در مورد قیمت، پرینت درخواست کنند. علاوه بر این، در موارد خاص مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، گاراژها، پارکینگ‌ها و مواردی از این قبیل، چاپ رسیدهای کاغذی همچنان اجباری خواهد بود.

زندان،جزای گردشگران مخرب آثار فرهنگی رم / پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

کد خبر 677526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.