پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

فرانسه به چاپ رسیدهای کاغذی غیرضروری پایان داده است و تنها در صورت تقاضای مشتریان آن را چاپ می‌کند، با این حال دریافت رسید در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها یا گاراژها همچنان اجباری خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسه برای حمایت از محیط زیست و در راستای برداشتن گامی مؤثر برای تحقق اهداف زیست‌محیطی و پایداری خود، چاپ سیستماتیک رسیدهای فروش کاغذی را در فروشگاه‌های خود ممنوع کرد. این اقدام مورد انتقاد برخی از ساکنان شهرها قرار گرفته است، چراکه بسیاری از خانواده‌ها از این رسیدهای چاپی به‌عنوان ابزاری برای مدیریت بودجه خانواده استفاده می‌کنند و دریافت نکردن رسیدها پس از پایان خرید باعث می‌شود در محاسبه و مدیریت مخارج خود با مشکل مواجه شوند. از سوی دیگر برخی افراد نسبت به قیمت‌های خرید ثبت‌شده در رسیدهای خود دچار تردید هستند یا نیاز دارند از قیمت مجزای هر یک از اقلام آگاه باشند.

پایان چاپ رسیدهای کاغذی در فرانسه

فرانسه در پاسخ به این نگرانی‌ها اعلام کرد که ممنوعیت چاپ رسیدهای کاغذی غیرضروری پس از خرید، اجباری برای همه نیست و مشتریانی که مایل به دریافت آن هستند می‌توانند برای رفع هرگونه شک و تردید در مورد قیمت، پرینت درخواست کنند. علاوه بر این، در موارد خاص مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، گاراژها، پارکینگ‌ها و مواردی از این قبیل، چاپ رسیدهای کاغذی همچنان اجباری خواهد بود.

علاوه بر این دولت اعلام کرده است که مصرف‌کنندگان فرانسوی از اول آگوست با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های برق مواجه خواهند شد. این افزایش که برای خانوارها و مشاغل کوچک اعمال می‌شود، نشان‌دهنده تمایل دولت برای کاهش تدریجی فشار بر امور مالی عمومی است.

کد خبر 677321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.