بزرگترین توربین بادی جهان روشن شد

چین از آغاز به کار موفقیت‌آمیز یکی از توربین‌های بادی ۱۶ مگاواتی مزرعه بادی دریایی نزدیک استان فوجیان خود خبر داد که نوزدهم جولای نصب شده بود و به‌عنوان بزرگترین توربین بادی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نام چین مدتی طولانی است که به‌عنوان سردمدار وقوع انقلابی در زمینه انرژی بادی مطرح شده است. این کشور اوایل سال جاری از آغاز ساخت یک مزرعه بادی مجهز به توربین‌هایی هر یک با ظرفیت ۱۶ مگاوات خبر داد که به‌عنوان بزرگترین توربین‌هایی موجود تا این لحظه شناخته می‌شود. چین در حال حاضر با روشن کردن موفقیت‌آمیز یکی از این توربین‌ها با قطر روتور بیش از دو برابر طول یک زمین فوتبال، به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

ارتفاع این غول بادی ۱۵۲ و اندازه هر پره تکی آن ۱۲۳ متر است. این توربین ۵۴ تن وزن دارد و حرکت تیغه‌های آن در حین چرخش مساحتی معادل ۵۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. برای اولین بار است که چنین توربین بزرگی به یک شبکه تجاری متصل می‌شود.

چین اعلام کرد که تنها یکی از این توربین‌ها می‌تواند برق کافی برای تأمین انرژی ۳۶ هزار خانوار سه نفره را به مدت یک سال تولید کند. این کشور با اشاره به جزئیات اعتبار سبز چشمگیر این فناوری ادعا کرد که در مقایسه با استفاده از نیروگاه‌های زغال‌سنگ، برق خانگی تأمین‌شده با انرژی باد می‌تواند انتشار دی‌اکسید کربن را تا ۵۴ هزار تن کاهش دهد.

بزرگترین توربین بادی جهان روشن شد

مزرعه بادی فراساحلی فوجیان در تنگه تایوان قرار دارد که نیروی تندبادهای آن در مقیاس بوفور، در دسته هفتم طبقه‌بندی شده و در صورت مقاومت توربین‌ها در برابر شرایط آب‌وهوایی، برای بهره‌برداری از نیروی باد عالی است. تهدید طوفان همیشه در این منطقه وجود دارد و پیش از این مشخص شده است که مگاتوربین جدید در برابر هجوم باد مقاومت دارد. طراحی توربین‌های یادشده به نحوی است که می‌تواند سرعت باد شدید ۷۹.۸ متر بر ثانیه را تحمل کند.

پروژه مگا توربین‌های فعلی چین تنها طرح در دست اجرا در بازه زمانی کنونی نیست و همان‌طور که چین در توسعه توربین‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر پیشرو بوده است، کشورهای دیگر نیز دست به اقداماتی در این رابطه زده‌اند. در حال حاضر ایالات‌متحده‌آمریکا در حال توسعه یک پروژه عظیم فراساحلی است که توربین‌های ۱۳ مگاواتی را در خود جای خواهد داد و دانمارک از سال ۲۰۲۱ پروژه‌ای را برای ساخت یک جزیره مصنوعی اختصاصی توربین‌های بادی در سواحل خود آغاز کرده است، زیرا در دنیایی که ضرورت پرهیز از استفاده از سوخت‌های فسیلی بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد، هر پیشرفتی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار نویدبخش و ارزشمند است.

بزرگترین توربین بادی جهان روشن شد

کد خبر 677147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.