آن سوی رکود کوچه یخچال / در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد!

در حالی که کاسبان کوچه یخچال از رکود بازار و نبود مشتری گلایه مندند، مخاطبان خبرگزاری ایمنا نیز نظراتی را مطرح می‌کنند که دلایل رکود کوچه یخچال را از نگاه دیگری نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته خبرگزاری ایمنا در گزارشی با عنوان «مشتری‌ها را بردند؛ «کوچه یخچال» رونق سابق را ندارد» به بررسی وضعیت کاسبان کوچه مشیر اصفهان معروف به کوچه یخچال که بورس لوازم خانگی است، پرداخت.

در این گزارش عنوان شد که دلایلی همچون رکود اقتصادی، شرایط معیشتی مردم و نبود ثبات در بازار به دلیل نوسانات نرخ ارز، موجب بی‌رونقی کوچه یخچال شده است.

البته مهم‌ترین دلیلی که در این گزارش از طرف کاسبان و رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی اصفهان برای کسادی بازار مطرح شد، حضور دو فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ لوازم خانگی در اصفهان بود.

پس از انتشار این گزارش، مخاطبان ایمنا به بیان نظرات خود پرداختند که از نگاه دیگری دلایل رکود کوچه یخچال را نشان می‌دهد.

یکی از مخاطبان ایمنا نوشته است: «زمانی که جنس را در انبار نگه می‌داشتند تا زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، آن را با قیمت بیشتری بفروشند، باید فکر امروز را می‌کردند. همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد، دنیا دار مکافات است.»

مخاطب دیگری نیز از گران فروشی کاسبان این خیابان گلایه کرده و گفته است: «اگر اجناسشان را ارزان‌تر بفروشند کاسبی آنها نیز می‌چرخد.»

اما یکی دیگر از مخاطبان ایمنا با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی می‌گوید: «پول نیست که بتوانیم از کوچه یخچال یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ خرید کنیم. وقتی پول ندارم مایحتاج اولیه زندگی بخرم، چطور می‌توانم به فکر خرید لوازم خانگی باشم؟»

این مخاطب از بی‌اعتمادی خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز سخن گفته و تاکید کرده است که اگر هزینه خرید لوازم خانگی را داشت، همچون سابق از کوچه یخچال خرید می‌کرد.

البته گروهی از مخاطبان ایمنا نیز از بی‌انصافی برخی کاسبان کوچه یخچال گفته‌اند. یکی از این مخاطبان برای خبرگزاری ایمنا نوشته است: «دو فروشگاه بزرگ به مردم کمک می‌کنند، اما در کوچه یخچال چنین تسهیلاتی را برای مشتریان در نظر نمی‌گیرند. خدا پدر و مادر کسی که فروشگاه‌های بزرگ را به اصفهان آورد، بیامرزد. برخی کاسبان کوچه یخچال بازار مافیایی برای خود ایجاد کرده‌اند و خودشان قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، چراکه می‌دانستند مردم مجبورند از همین مکان خرید کنند. اما با آمدن فروشگاه‌های بزرگ مشتری می‌داند می‌توانند اجناس را با قیمت نازل‌تر و شرایط بهتر از فروشگاه‌های بزرگ با گارانتی و وارانتی مطمئن‌تر خریداری کنند.»

مخاطبان ایمنا در فضای مجازی نیز واکنش‌هایی به این گزارش نشان داده‌اند و خبرگزاری ایمنا همان‌طور که در گزارشی به بیان مشکلات کاسبان این ناحیه پرداخت، در راستای مسئولیت رسانه‌ای خود به بعضی نظرات مردمی نیز اشاره کرده است تا یک‌طرفه به قاضی نرفته باشد.

به نظر می‌رسد مشکلات موجود در این بازار دوطرفه است و با تعامل همچنین استفاده از روش‌های جدید فروش و مشتری‌مداری، می‌توان بخشی از این مسائل را رفع کرد.

کد خبر 677085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.