۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
چگونه در دورکاری موفق باشیم؟

برای این که بتوانید وظایف خود را هنگام دورکاری به درستی انجام دهید، در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید و ورزش کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پس از همه‌گیری کرونا بسیاری از افراد وظایف کاری خود را به صورت آنلاین و دورکاری انجام می‌دهند، دورکاری با مزایایی برای کارکنان، سازمان‌ها و جامعه همراه بوده است و موجب افزایش استقلال، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، کاهش زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد می‌‎شود، همچنین متخصصان معتقدند که دورکاری باعث افزایش کارایی کارکنان می‌شود و با کاهش رفت‌وآمدهای درون شهری، آلودگی را کمتر می‌کند و به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند، افراد شاغل که وظایف خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند، می‌توانند با انجام دادن چند اقدام ساده بهره‌وری و کارایی خود را افزایش دهند، در ادامه به بررسی تعدادی از این اقدامات می‌پردازیم:

بیدار شدن با نور خورشید

زمانی که چشم‌ها نور طبیعی را درک می‌کنند، اثر آرام‌بخشی بر بخشی‌هایی از مغز دارد که بر بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، نور خورشید قادر است سیستم‌های ریتمیک مغز مانند ریتم‌های شبانه‌روزی را تنظیم کند. زمانی که اول صبح نور خورشید به چشم‌ها می‌رسد، در واقع زمان ترشح هورمون خواب ملاتونین در شب تنظیم می‌شود.

تقسیم کردن کارها

وظایف خود را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید تا مغز بتواند بر کار تعیین شده متمرکز شود، همچنین توصیه شده است که در نظر گرفتن زمان برای به پایان رساندن کارها نیز باعث می‌شود مغز تمرکز خود را بر زمان تعیین شده قرار دهد، در این صورت کارها به بهترین شکل و در زمان مشخص شده انجام می‌شود.

داشتن فعالیت بدنی

برای اینکه بتوانید وظایف خود را به‌درستی انجام دهید، در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید و ورزش کنید. داشتن فعالیت فیزیکی علاوه بر اینکه باعث می‌شود مغز بهتر و مؤثرتر عمل کند، باعث کاهش استرس و اضطراب نیز می‌شود؛ برای نمونه پیاده‌روی صبحگاهی به کاهش استرس در طول روز کمک می‌کند و موجب بهبود تمرکز و افزایش کارایی می‌شود.

کد خبر 677083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.