سرمایه‌گذاری کلان برلین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

تخصیص بودجه پنج میلیارد یورویی رویکرد جدید برلین، پایتخت آلمان، برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بودجه پنج میلیارد یورویی جدید برلین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به اجرای پروژه‌های پایدار در سازه‌ها، صنعت انرژی، حمل‌ونقل و اقتصاد اختصاص داده خواهد شد و بهره‌گیری گسترده از انرژی تجدیدپذیر و کاهش انتشار کربن را به دنبال خواهد داشت. در واقع پروژه‌های پایدار شهر که تاکنون هیچ هزینه‌ای برای اجرای آن‌ها از سوی دولت در نظر گرفته نشده است، بودجه‌ای را به صورت وام یا بلاعوض دریافت خواهد کرد.

مدیران برلین از عملی کردن طرح خود از سال ۲۰۲۴ خبر داده و مدعی شده‌اند که طرح‌های پایدار از این پس با سرعت بیشتری در شهر اجرا خواهد شد. علاوه بر این، اعضای شورای شهر از بهره‌گیری هرچه بیشتر از انرژی گرمازمینی برای افزایش دمای برلین در طول فصول سرد خبر داده و مدعی شده‌اند انتشار گازهای آلاینده را برای گرمایش و سرمایش شهری به حداقل خواهند رساند، به امید این‌که تحقق اهداف اقلیمی را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

سرمایه‌گذاری کلان برلین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران برلین ادعا کرده‌اند که هزینه اجرای پروژه‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی بسیار هنگفت است و نمی‌توان آن‌ها را از بودجه‌های شهر تأمین کرد، با این حال انتظار برای تأمین هزینه لازم به منظور اجرای تمام آن‌ها می‌تواند لطمه‌های بی‌شماری را به شهر و شهروندان وارد کند. با این حال سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند بخش اعظم مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی را در بخش حمل‌ونقل، تولید انرژی و مسکن برطرف کند.

هزینه اختصاص یافته برای پایدارسازی مسکن می‌تواند به افزایش کارآمدی انرژی در این بخش منجر شود و از این طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده و بهبود اقلیم برلین را به دنبال داشته باشد، این در حالی است که مدیران پایتخت آلمان در نظر دارند بودجه اختصاص‌یافته به بخش حمل‌ونقل را با هدف بهبود وسایل نقلیه عمومی، توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و در نهایت، افزایش تردد خودروهای الکتریکی در شهر مورد استفاده قرار دهند.

برنامه‌ریزان برلین ادعا کرده‌اند که به دنبال اعمال اقدامات نام‌برده تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای آلاینده نسبت به سال ۱۹۹۰، کاهش ۷۰ درصدی را تجربه خواهد کرد و وجود کربن در شهر تا سال ۲۰۴۵ به صفر خواهد رسید.

کد خبر 676594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.