آغاز جنبش فناوری-محور برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در دالاس

مدیران دالاس به‌تازگی از پیوستن به جنبش فناوری-محور مبارزه با تغییرات اقلیمی خبر داده و مدعی شده‌اند از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به روش‌های هوشمند برای کاهش اثرات جزایر گرمایی بهره خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش خدمات هوشمند به شهروندان مانند توسعه بام‌های سبز، ابزارهای انرژی خورشیدی و تغییر پوشش سازه‌ها و زیرساخت‌ها از مهم‌ترین اقدامات فناوری-محور دالاس برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در سراسر قلمرو خواهد بود. در واقع مدیران شهر در نظر دارند از فناوری‌های روز دنیا به منظور کمک به شهروندان برای در امان ماندن از گرما بهره بگیرند که این رویکردها بر اعمال اقداماتی شامل روشن‌سازی نمای سازه‌ها برای جلوگیری از جذب نور خورشید و افزایش دما، توسعه فضاهای سبز، خورشیدی‌سازی انرژی و سایر موارد مشابه متمرکز خواهد شد.

برنامه‌ریزان شهرهای مختلف آمریکا از جمله بوستون، نیواورلئان و آتلانتا پیش از این از رویکردهای فناوری-محور برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در شهرهای خود بهره گرفته و مدعی بودند که در نتیجه اقدامات اعمال شده در این زمینه، نه‌تنها تغییرات اقلیمی بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده، بلکه هزینه‌هایی که پیش از این برای این منظور مصرف می‌شد نیز کاهش یافته است.

آغاز جنبش فناوری-محور برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در دالاس

برنامه‌ریزان دالاس بهره‌گیری از رویکردهای هوشمند را در کاهش دمای شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه و کارآمد ارزیابی کرده‌اند و بر این باور هستند که از این طریق می‌توانند حتی هزینه مصرف انرژی را برای شهروندان کاهش دهند و به دنبال آن، در بهبود معیشت آن‌ها سهیم شوند، ضمن این‌که استراتژی جدید در به حداقل رساندن احتمال وقوع سیل در سراسر شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در این راستا، قرار است از داده‌ها برای بهینه‌سازی مداخلات شهری با هدف مبارزه با اثرات جزایر گرمایی بهره گرفته شود و جالب این‌که تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از طریق ماهواره امکان‌پذیر می‌شود که این امر به سهم خود در کاهش نیاز به استخدام نیروها برای این منظور نقش مهمی ایفا خواهد کرد. رویکرد جدید بر آموزش کارکنان شهرداری و مردم به منظور درک بهتر اتخاذ رویکردهای فناوری برای مبارزه با بحران‌های حاکم بر جهان (تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا) متمرکز خواهد شد و از این طریق، مسائلی نظیر برابری و اهداف سلامت عمومی را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

کد خبر 675963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.