کاهش قیمت جهانی نفت / هر بشکه نفت برنت به ۸۲ دلار رسید

قیمت نفت برنت آمریکا با کاهش ۰.۴۱ درصدی به ۸۲.۸۴ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت جهانی نفت در چهارمین روز از مردادماه برخلاف پیش بینی‌های جهانی حرکت کرد. کشیدن ترمز قیمت نفت در حالی صورت گرفته است که عرضه جهانی آن نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و غول‌های بزرگ نفتی همچون عربستان و روسیه میل کمتری به تولید نفت دارند.

درواقع این بی میلی باعث شده تا روسیه صادراتش را به ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد که امری بی سابقه در شش ماه گذشته بوده است. علاوه بر این عربستان نیز صادراتش را به کمتر از هفت میلیون بشکه در روز رسانده است.

همچنین با توجه به افزایش تقاضا توسط چین همزمان با پایین آمدن عرضه نفت انتظار می‌رفت که قیمت هر بشکه نفت را تا پایان سال میلادی به ۸۶ دلار برساند. انتظار افزایش قیمت نفت در روز گذشته باعث شد تا قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم از نوزدهم آوریل برسد.

قیمت جهانی نفت خام در روز چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲، با روند کاهشی خود از این پیش‌بینی قیمت صعودی خود فاصله گرفت و نظر می‌رسد به دلیل بالا رفتن ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین رفتار محتاطانه سرمایه‌گذاران در آستانه اجلاس فدرال رزرو بوده است. اما قیمت نفت اوپک امروز بدون تغییر بود و می‌توان پیش‌بینی کرد که روند افزایشی قیمت نفت به طور موقت کند شود. اما کاهش قیمت در بازار نفتی آمریکا رخ داد و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۵ درصد، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۰.۵۸ درصد کاهش معامله می‌شود.

امروز چهارشنبه چهارم مردادماه مصادف با بیست‌وششم جولای ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک قیمت ۸۳.۱۹ دلاری را حفظ کرد.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا به ۸۳.۰۹ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۷۹.۳۸ دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۷۹.۴۶ دلار رسید.

۴. نفت سنگین ایران به ۸۲.۸۲ دلار رسید.

۵. قیمت جهانی بنزین به ۲.۷۹۴ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی قیمت ۲.۷۴ دلاری را حفظ کرد.

۷. قیمت جهانی نفت کوره به ۲.۷۸۵۸ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۲۰.۵ دلار رسید.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان ۸۴.۶۵ دلار اعلام شد.

کد خبر 675932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.